Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Lednické parní léto na trati Břeclav - Lednice 27.7.2013„S nostalgií do Zahrady Evropy” 28.7.2013Během hlavní turistické sezóny od května do září jsou na trať z Břeclavi do Lednice vypravovány o víkendech a svátcích historické motoráčky. Letos však navíc v pěti termínech nahradí motoráčky parní vlak vedený parní lokomotivou 433.001 „Skaličák”. Jízdní řád parních vlaků v tyto dny „Lednického parního léta” je stejný jako v případě jízd historických motoráčků a čítá 4 páry vlaků z Břeclavi do Lednice a zpět. Velké plakáty sice uvádí jen 4 sobotní termíny jízd parních vlaků o prázdninách, ale prvním parní sobota, kdy parní vlak vyjel na trať z Břeclavi do Lednice a kdy začala sezóna na lednické trati, byla již 11. května. Letošní léto bylo obzvláště horké a to až tak horké s teplotami přesahujícími daleko přes 30 °, že musely být celoplošně zakázány jízdy parních lokomotiv. Jak se blížil termín červencových jízd parních vlaků „Lednického parního léta” a teploty nepolevovaly, naopak už ráno po deváté hodině atakovaly třicítku, bylo jasné, že nutně dojde ke změně v nasazení hnacího vozidla. Dalo se očekávat, že by se na trati z Břeclavi do Lednice mohla opět objevit lokomotiva T478.1002 „Bardotka” z Veselí na Moravě. Podle jízdního řádu odvozila lokomotivy 4 páry zvláštních vlaků v mimořádně horkém dni. Okolí Lednických rybníků je protkáno mnoha cyklostezkami a také přímo ve staniční budově v Lednici je půjčovna kol a koloběžek. Podél cyklostezek je také dostatek „občerstvovacích stanic”. Nutno podotknout, že v tyto horké dny cyklostezky zely prázdnotou a zvláště přes poledne se plnily „občerstvovací stanice”. Po příjezdu posledního vlaku Os 24527 do byla souprava odvezena lokomotivou 210 023-8 do Brna a lokomotiva T478.1002 se vrátila zpět do Veselí na Moravě. Využil jsem počasí a zavítal k trati hned v neděli. Tentokrát brousil koleje z Břeclavi do Lednice motorový vůz M131.1463 „Hurvínek”. V prvním vlaku Os 24520 s odjezdem z Břeclavi v 9:10 byl ještě zařazen přívěsný vůz BDax s možností přepravy kol. Další jízdy mezi Lednicí a Břeclaví zajišťoval sólo motorový vůz M131.1463 a na posledním vlaku Os 24527 byl opět zařazen přívěsný vůz BDax. V Lednici byl po celé léto odstaven ještě poštovní vůz Muzea vlakové pošty. Po ukončení sezóny „Lednického parního léta„ byl přesunut zpět do Břeclavi. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|