Během hlavní turistické sezóny od května do září jsou na trať z Břeclavi do Lednice vypravovány o víkendech a svátcích historické motoráčky.
Letos však navíc v pěti termínech nahradí motoráčky parní vlak vedený parní lokomotivou 433.001 „Skaličák”.
Jízdní řád parních vlaků v tyto dny „Lednického parního léta” je stejný jako v případě jízd historických motoráčků
a čítá 4 páry vlaků z Břeclavi do Lednice a zpět. Velké plakáty sice uvádí jen 4 sobotní termíny jízd parních vlaků o prázdninách, ale
prvním parní sobota, kdy parní vlak vyjel na trať z Břeclavi do Lednice a kdy začala sezóna na lednické trati, byla již 11. května.
Letošní léto bylo obzvláště horké a to až tak horké s teplotami přesahujícími daleko přes
30 °, že musely být celoplošně zakázány jízdy parních lokomotiv. Jak se blížil termín červencových
jízd parních vlaků „Lednického parního léta” a teploty nepolevovaly, naopak už ráno po deváté hodině atakovaly
třicítku, bylo jasné, že nutně dojde ke změně v nasazení hnacího vozidla. Dalo se očekávat, že by se na trati z Břeclavi do Lednice mohla opět objevit
lokomotiva T478.1002 „Bardotka” z Veselí na Moravě. Podle jízdního řádu odvozila lokomotivy
4 páry zvláštních vlaků v mimořádně horkém dni.
Okolí Lednických rybníků je protkáno mnoha cyklostezkami a také přímo ve staniční budově v Lednici je půjčovna
kol a koloběžek. Podél cyklostezek je také dostatek „občerstvovacích stanic”. Nutno podotknout, že v tyto horké dny cyklostezky
zely prázdnotou a zvláště přes poledne se plnily „občerstvovací stanice”. Po příjezdu posledního vlaku Os 24527 do byla souprava odvezena
lokomotivou 210 023-8 do Brna a lokomotiva T478.1002 se vrátila zpět do Veselí na Moravě.
Využil jsem počasí a zavítal k trati hned v neděli. Tentokrát brousil koleje z Břeclavi do Lednice motorový vůz
M131.1463 „Hurvínek”. V prvním vlaku Os 24520 s odjezdem z Břeclavi v 9:10 byl ještě zařazen přívěsný vůz BDax
s možností přepravy kol. Další jízdy mezi Lednicí a Břeclaví zajišťoval sólo motorový vůz M131.1463 a
na posledním vlaku Os 24527 byl opět zařazen přívěsný vůz BDax.
V Lednici byl po celé léto odstaven ještě poštovní vůz Muzea vlakové pošty. Po ukončení sezóny „Lednického parního léta„
byl přesunut zpět do Břeclavi.
1 |
27.7. - Os 24520 v úseku Lednice rybníky (9:35) - Lednice (9:38) |
avi 5,7 MB |
wmv 5,3 MB |
2 |
27.7. - Os 24521 v úseku Lednice rybníky (10:29) - Charvátská Nová Ves (10:38) |
avi 7,7 MB |
wmv 7,1 MB |
3 |
27.7. - Os 24522 v úseku Břeclav (11:00) - Boří les (11:14) |
avi 2,5 MB |
wmv 2,8 MB |
4 |
27.7. - Os 24523 přijíždí v 12:44 do stanice Boří les |
avi 7,4 MB |
wmv 6,7 MB |
5 |
27.7. - Os 24524 přijíždí v 13:14 do stanice Boří les |
avi 3,0 MB |
wmv 3,1 MB |
6 |
27.7. - Lokomotiva T478.1002 objíždí v Lednici soupravu vlaku |
avi 8,5 MB |
wmv 8,2 MB |
7 |
27.7. - Os 24525 v 14:41 ve stanici Poštorná |
avi 11,0 MB |
wmv 10,3 MB |
8 |
27.7. - Os 24526 v úseku Charvátská Nová Ves (15:25) - Lednice rybníky (15:35) |
avi 6,1 MB |
wmv 5,6 MB |
9 |
27.7. - Os 24527 v úseku Lednice rybníky (16:29 - Charvátská Nová Ves (16:38) |
avi 5,6 MB |
wmv 5,3 MB |
10 |
27.7. - Soupravový vlak projíždí zastávkou Ladná |
avi 3,1 MB |
wmv 3,1 MB |
11 |
28.7. - Os 24520 v úseku Lednice rybníky (9:35) - Lednice (9:38) |
avi 3,6 MB |
wmv 3,7 MB |
12 |
28.7. - Os 24521 v úseku Lednice rybníky (10:29) - Charvátská Nová Ves (10:38) |
avi 3,4 MB |
wmv 3,5 MB |
13 |
28.7. - Os 24522 v úseku Břeclav (11:10) - Boří les (11:14) |
avi 2,0 MB |
wmv 2,2 MB |
14 |
28.7. - Os 24523 přijíždí v 12:44 do stanice Boří les |
avi 5,7 MB |
wmv 5,6 MB |
15 |
28.7. - Os 24524 přijíždí v 13:14 do stanice Boří les |
avi 3,3 MB |
wmv 3,5 MB |
16 |
28.7. - Os 24525 v 14:41 ve stanici Poštorná |
avi 9,7 MB |
wmv 9,2 MB |
17 |
28.7. - Os 24526 v úseku Charvátská Nová Ves (15:25) - Lednice rybníky (15:35) |
avi 5,5 MB |
wmv 5,4 MB |
18 |
28.7. - Os 24527 v úseku Lednice rybníky (16:29) - Charvátská Nová Ves (16:38) |
avi 5,4 MB |
wmv 5,4 MB |
|