Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Den železnice 30.9.2012„drahanské kolečko”Pro místo konání letošního Národního dne železnice bylo tentokrát zvoleno Brno. Hlavní oslavy Dne železnice proběhly v sobotu 29. září 2012 v Brně doplněné o jízdy zvláštních vlaků po okolních tratích. V neděli pokračovaly oslavy třemi celodenními okružními jízdami parních a motorových vlaků po okolních tratích, ovšem již bez doprovodného programu a expozice vozidel v Brně. První parní vlak č. 10 „pálavské kolečko” měl namířeno přes Břeclav do Mikulova na Moravě. V tomto úseku byl vedený parními lokomotivami 475.196 + 475.179, které si v Mikulově na Moravě pro druhou půlku jízdy vyměnily pozice. Druhý parní vlak č. 11 „drahanské kolečko” vedený parní lokomotivou 475.101 se vydal nejdříve po elektrifikované trati z Brna do Prostějova a odtud pokračoval přes Chornice do Moravské Třebové. Z Moravské Třebové se parní vlak vracel odpoledne zpět do Chornic a druhou tratí pokračoval přes Boskovice do Skalice nad Svitavou a po koridoru dále do Brna. Třetí motorový vlak č. 12 „vinařské kolečko” měl namířeno z Brna do Zaječí, dále po trati 255 do Hodonína a po trati 330 do Břeclavi. Cílem jízdy tohoto vlaku byla Lednice. Zpět z Lednice do Brna se vlak vracel přes Břeclav a po koridoru přímo do Brna. Vlak byl do Lednice vedený motorovým vozem M274.004, na postrku byl M262.0018. Při zpáteční jízdě si motorové vozy úlohy pohodily. Pro nedělní výlet jsem zvolil parní vlak č. 10 „drahanské kolečko”, protože projížděl tratě bez pravidelné osobní dopravy v okolí Chornic. Každý vlak, který zavítá na tyto tratě, přitáhne zároveň větší pozornost fotografů. Letos tomu tak bylo při akcích Víkend s motoráčkem 3. března 2012 a Vítání jara na Chornicku 19. května 2012 a zájem se tak dal očekávat i při této jízdě. Ráno vyrazil parní vlak v čele s parní lokomotivou 475.101 po trati 300 a 301 do Prostějova. Velká polední přestávka však byla až ve stanici Prostějov místní nádraží. Dále už vlak pokračoval po trati 271 nejdříve do stanice Dzbel, kam je ještě provozována pravidelná osobní doprava z Prostějova, a dále už po trati bez pravidelné osobní dopravy údolím Nectavy do Chornic, kdysi železničního uzlu, a dále do Moravské Třebové, kam dorazil v 14:20. Moravská Třebová je nyní zase součástí tratě 017, která je napojena do Třebovic v Čechách. Po nezbytné provozní přestávce parní lokomotiva 475.101 objela soupravu vlaku a parní vlak se vracel po stejné trati z Moravské Třebové do Chornic a odtud dále druhou tratí pokračoval do Velkých Opatovic s příjezdem v 16:16. Velké Opatovice jsou nyní součástí původní trati 262 a osobní vlaky sem zajíždí ze Skalice nad Svitavou. S posledními slunečními paprsky přejíždí parní vlak most přes Svitavu a v 17:17 přijíždí do stanice Skalice nad Svitavou. Podruhé objíždí parní lokomotiva 475.101 soupravu vlaku a v 17:38 se vydává parní vlak na poslední úsek jízdy po koridoru do Brna. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|