Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
4. letní sezóna na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha 28.6.2008Již čtrvtou sezónu jsou v jízdním řádu trati 298 Třemešná ve Slezsku - Osoblaha zavedeny víkendové vlaky, které jsou v sobotu vedeny parní lokomotivou Resita U46.002 a v neděli dieselovou lokomotivou Faur TU38.001. Vlaky jsou i letos zavedeny zhruba ve stejných časech, jako tomu bylo v uplynulých sezónách. Navíc je ve stanici Třemešná ve Slezsku postavena malá jednokolejná remíza, která poskytuje dostatečné zázemí pro parní lokomotivu. Ráno po našem příjezdu do Třemešné motorová lokomotiva Faur zrovna posunovala soupravu vlaku, aby mohla parní lokomotiva Resita odjet od remízy a posunovat na druhý konec soupravy. Na řazení soupravy se nic nezměnilo, čas odjezdu parního vlaku je s ohleden na návaznost přípoje od Jeseníku posunut na 10.50. Těsně před odjezdem jsem zaujal místo na konci soupravy a po odjezdu parního vlaku z Třemešné ve Slezsku jsem umístil kameru se stativem na plošinku na konci soupravy s tím, že natočím cestu z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy. Trať se cestou klikatila a kopírovala průběh terénu. Z toho důvodu najdeme na trati jen minimum umělých staveb, mostků a propustků, ale téměř žádné opěrné zdi nebo vysoké náspy. Při pravidelné pauze ve Slezkých Rudolticích, kdy je parní lokomotiva zbrojena vodou, se parní vlak podle letošního jízdního řádu opět křižuje s pravidelným Os 20606 v 11.48. Po půlhodinové pauze pokračujeme v další cestě. Trať ze Slezských Rudoltic postupně klesá směrem k Osoblaze, v okolí Koberna a Bohušova ještě prochází z větší části lesem, poslední úsek před Osoblahou vede rovně mezi poli v nekonečně dlouhém klesání. Po příjezdu parního vlaku do Osoblahy je celá souprava posunuvána na manipulační kolej k rampě. Tam je také parní lokomotiva zbrojena uhlím za použití minimální mechanizace. Potom parní lokomotiva posunuje k depu, kde během zbylého času z dvouhodinové polední pauzy je ještě zbrojena vodou. Obě volné koleje ve stanici Osoblaha využije pravidelný Os 20607 s příjezdem v 13.24. Souprava vlaku se po posunu motorové lokomotivy 705 916-5 vrací zpět do Třemešné ve Slezsku v 13.50 jako Os 20608. Ve zbylém čase jsem se ještě prosšel po stanici. V depu stojí odstavené motorové lokomotivy 705 914-0 a 705 917-3, úplně na konci trati za odstavenými osobními vozy Btu stojí ještě jedna neschopná lokomotiva 705 913-2. Z Osoblahy jsme odjeli ve 14.30 a parní lokomotiva s obsazeným vlakem zdolávala stoupání do Slezských Rudoltic. Zde jsme opět čekali na na křižování s pravidelným Os 20609 v 15.24. Už ve Slezských Rudolticích se začala obloha nepříjemně zatahovat, naštěstí se zbytek cesty do Třemešné ve Slezsku obešel bez deště. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|