Vypravil jsem se jedno sobotní ráno na jedinou úzkokolejku, kterou v současnosti 
  ještě provozuji ČD, jak jinak, než vlakem. Trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha se nachází v 
  zapadlém cípu Moravy a jenom cesta vlakem do Třemešné mi zabrala několik hodin. Nejdříve přes 
  ramzovské sedlo do Jesníku a potom dalším spojem směrem na Krnov do Třemešné. Tato část cesty 
  patří také k těm zajímavějším. Propojení Mikulovic s Jindřichovem ve Slezsku vede peážní tratí 
  přes polské Glucholazy. Jejich nádraží na nás dýchne historií, zabezpečovací technika ještě 
  německá, stejně jako ráz budov.
  
  
    Do Osoblahy jsem dorazil pravidelným spojem. Zatím probíhalo dozbrojení parní 
  lokomotivy a po odjezdu motorového vlaku zpět mohl být konečně parní vlak připraven na cestu 
  do Třemešné. Ve Slezských Rudolticích byla přestávka na doplnění vody, protože na zbývajícím 
  úseku trati bylo nutné překonat nejvyšší místo v nadmořské výšce 385 m. Oproti jízdnímu řádu 
  se cesta pěkně natáhla. Při kombinaci velkého stoupání trati, prudkých oblouků a těžké zátěži 
  3 vozů nám překonání 20 kilometrů trati trvalo 80 minut.
  
  
    Veškeré informace o tomto mikroregionu, o historii a současnosti tratě jsou 
  dostupné na dobře zpracovaných stránkách www.osoblazsko.com, kde najdete jízdní řád parního 
  vlaku a další náměty např. na dovolenou.
  
 
Další informační zdroje:
  
  k298.pdf  jízdní řád trati Třemeąná ve Slezsku - Osoblaha platný od 12.12.2004
  
  
www.osoblazsko.com  oficiální internetové stránky Slezských zemských drah
  
 
    |  1  | 
     Příjezd pravidelného osobního vlaku do Třemešné | 
     avi 3,4 MB  | 
     wmv 2,6 MB  | 
    |  2  | 
     Zbrojení parní lokomotivy v depu Osoblahy | 
     avi 2,3 MB  | 
     wmv 1,7 MB  | 
    |  3  | 
     Posun parní lokomotivy z depa | 
     avi 4,3 MB  | 
     wmv 3,4 MB  | 
    |  4  | 
     Posun parní lokomotivy na manipulační kolej k vlaku | 
     avi 5,0 MB  | 
     wmv 3,8 MB  | 
    |  5  | 
     Odjezd pravidelného osobního vlaku do Třemešné v 13:19 | 
     avi 5,0 MB  | 
     wmv 3,9 MB  | 
    |  6  | 
     Posun, vytažení vlaku z manipulační koleje | 
     avi 7,7 MB  | 
     wmv 5,9 MB  | 
    |  7  | 
     Posun vlaku na dopravní koleji | 
     avi 8,1 MB  | 
     wmv 6,2 MB  | 
    |  8  | 
     Jízda parního vlaku lesem | 
     avi 3,8 MB  | 
     wmv 3,0 MB  | 
    |  9  | 
     Příjezd parního vlaku so Slezských Rudoltic, přestávka na zbrojení vodou | 
     avi 2,8 MB  | 
     wmv 2,3 MB  | 
    |  10  | 
     Posun parní lokomotivy po příjezdu do Třemešné | 
     avi 2,2 MB  | 
     wmv 1,8 MB  | 
    |  11  | 
     Posun parní lokomotivy po příjezdu do Třemešné | 
     avi 2,5 MB  | 
     wmv 2,0 MB  | 
    |  12  | 
     Příjezd pravidelného odpoledního vlaku do Třemešné | 
     avi 4,6 MB  | 
     wmv 3,5 MB  | 
    |  13  | 
     Odjezd parního vlaku do Osoblahy v 17:10 | 
     avi 6,8 MB  | 
     wmv 5,2 MB  |