Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
3. kolejiště - rok 2001Pro stavbu kolejiště jsem nejdříve připravil základovou desku. Protože jsem měl k dispozici opět stejný prostor nad schodištěm, šířka kolejiště 85cm již byla dána. Základová deska však byla na zábradlí uchycena trochu výše a její délka mohla být prodloužena na 220cm. Námět kolejiště zůstal v podstatě stejný. Ostatně šířka základové desky je pro návrh kolejiště celkem limitující. Při použití nejmenších poloměrů 286 a 310mm v plechovém kolejivu BTTB už na další větvení trati nebyl prostor. Změnou neprošel ani výběr vhodných materiálů pro stavbu. Z demontáže a likvidace předchozího kolejiště mi zůstala spousta kolejiva a materiálu pro stavbu krajiny uschovaného v krabicích, který jsem chtěl pochopitelně maximálně zužitkovat. Z kolejiva jsem sestavil jednoduchý dvoukolejný ovál, který je propojen dvěma kolejovými kříženími na zhlavích stanice, ale zároveň jsou oba okruhy od sebe elektricky izolovány. Za použití dvou transformátorů FZ1 tak mohu nezávisle na sobě ovládat dvě vlakové soupravy. Fádní rovinatou placku základní desky jsem obohatil několika terénními vlnami a pochopitelně na trati nesměl chybět tunel. Už samotné umístění základní desky omezuje přístup při stavbě kolejiště jen ze dvou stran a případné zásahy při provozu na vzdálené straně kolejiště budou vyžadovat dosažitelnost těchto míst včetně tunelu. Lepší optické oddělení zadní části kolejiště od přední by tak kromě staveb měl dělat hlavně vydatnější porost.
|
|||||||||||||||
|