film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno: 17. 11. 2024 
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

Třetí kolejiště po roce 2000



  Během roku 2000 jsem oprášil znovu myšlenku vybudovat menší kolejiště na stejném místě. Díky výškovému posunutí vůči základové desky o pár centimetrů výše vůči zábradlí jsem mohl využít prostor 220 x 85cm. Díky velkým zásobám materiálu uskladněným po krabicích jsem nemusel na vlastní vybudování pořizovat nic nového. Přesto uplunul ještě celý rok, než jsem se dostal k vlastní realizaci.

  Začátkem roku 2001 byl nový panel již k dispozici na známém místě nad schodištěm. Díky původním používaným materiálům bylo stejné i uvažování o návrhu trati. Předchozí kolejiště jsem měl ještě v živé paměti, takže jsem pouze rozšířil trať na dvoukolejnou s tím, že budu moci nezávisle prohánět 2 soupravy, přičemž každý ovál bude ovládán vlastním trafem FZ1.

  Koncem roku 2000 byla v Šumperku otevřena prodejna Svět modelové železnice, což znamenalo velký průlom v mém budování. Najednou byly na dosah nové modely, bylo možné si osahat a vyzkoušet nové technologie. Bohužel dnes již prodejna neexistuje, k dispozici je alespoň portál http://www.zeleznicnimodely.cz. Během roku 2001 uzrála proto myšlenka na ještě nedokončeném kolejišti vyměnit kolejivo za profilové.

  V roce 2002 zbývalo dokončit výměnu kolejiva včetně zaštěrkování v tunelu a už se mohlo vesele jezdit. Všechny výhybky byly osazeny podpovrchovými přestavníky Tillig, jejich manuální ovládání je z malého prozatimního panelu. Původní vozový park BTTB se začal rozrůstat o modely Tillig, TT-Club a tuzemských Loco a BDDP. Pro stavbu krajiny jsem použil opět oblíbené obarvené piliny a původní stromy VERO, doplňované novějšími od Auhagenu a dalších.

  Další práce v roce 2003 pokračovaly na elektrifikaci celého oválu, přičemž trolejové vedení bude pouze jako maketa. Kolem trati začíná vyrůstat čerstvá vegetace všeho druhu, jediné dva kopce začíná pokrývat zhušťující se smíšený les.

  V roce 2004 se na kolejišti méně budovalo, o to více zbylo času na poježdění. Doplňováním různých detailů do krajiny teprve vzniká ten správný dojem. Zkusil jsem i pár experimentů s nočním focením, i když pořízení zhruba dvou desítek snímků s několikaminutovou expozicí a následním čištěním šumu zabralo cca 2 hodiny.

  Rok 2005 znamenal značný útlum modelářské činnosti. Práce na kolejišti musely ustoupit rekonstrukci domu a tak se musel panel přestěhovat dočasně do garáže. I přes temperování prostor došlo vlivem vlhkosti k prohnutí panelu. Naštěstí po přestěhování zpět do domu se panel opět srovnal a konečně jsem se o prázninách dostal k vyčištění kolejí a projetí trati. Z tohoto období jsem pořídil pár momentek jen tak pro potěšení a natočil nějaké to video.



Další informační zdroje:

2001  nový panel a nové plány

2002  postupná výměna standardního plechového kolejiva BTTB za profilové Tillig

2003  elektrifikace celého kolejiště

2004  pár momentek z nočního focení kolejiště

2005  momentky z prázdninového ježdění

\n"; Main_Down($aktualizace); ?>