Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Jízda parního vlaku Turnov - Jaroměř 4.11.2016Jízdy zvláštních vlaků u příležitosti návštěvy císaře Františka Josefa I. na bojištích války prusko-rakouské 1866Parní lokomotiva 310.0134 „Litovel“, která je spíše ve svém okolí známa pod přezdívkou „Babička“ a o kterou se starají členové Klubu přátel železnic Českého ráje v Turnově, je nasazována na zvláštních parních vlacích ve svém okolí, v Českém ráji a v Podkrkonoší. Většinu těchto akcí vyjezdí sama s vlastní soupravou historických vozů z Turnova, případně z výpomocí dieselové lokomotivy 703 044-8 „Prasátko“. Výjimkou je spolupráce se Železničním muzeem výtopna Jaroměř, kam se v průběhu roku několikrát vypraví a kde mají vlastní soupravu vozů. Do Jaroměře se parní lokomotiva vypravuje jen s jedním či dvěma vozy typu „Rybák“ a služebním vozem, „hytlákem“, s nezbytným zázemím. Navíc přeprava do/z Jaroměře bývá organizována formou veřejných osobních vlaků, takže je možné se projet buď po tratích 030 Turnov - Jaroměř, nebo 041 Turnov - Hradec Králové a 031 Hradec Králové - Jaroměř. Železniční muzeum výtopna Jaroměř připravilo na první listopadový víkend jízdy zvláštních vlaků s parní lokomotivou u příležitosti návštěvy císaře Františka Josefa I. na bojištích války prusko-rakouské 1866. V sobotu 5. listopadu byly vypraveny dva páry parních vlaků z Jaroměře do Hradce Králové u příležitosti akce „Návštěva císaře Františka Josefa I. na bojišti 1866 Chlum u Hradce Králové“ s doprovodným programem v Hradci Králové při prvním dopoledním obratu parního vlaku. V neděli 6. listopadu byl vypraven parní vlak na trati Jaroměř - Starkoč - Trutnov hl.n. u příležitosti akce „Císař František Josef I. na bojišti 1866 v Podkrkonoší“ s doprovodným programem při pobytu parní ho vlaku ve stanicích Jaroměř, Česká Skalice, Starkoč, Červený Kostelec, Malé Svatoňovice a Turnov hl.n. při jízdě směrem tam. To bylo seznámení s hlavním víkendovým programem. Navíc bylo možné se svézt parním vlakem v pátek a v pondělí, ovšem vždy jen jednosměrně. V pátek 4. listopadu byl v 10:51 vypraven parní vlak Os 10701 z Turnova do Jaroměře v sestavě parní lokomotiva 310.0134 + služební vůz + jeden osobní vůz typu „Rybák“. V pondělí 7. listopadu se stejný parní vlak vydal v 8:20 zase na zpáteční jízdu z Jaroměře do Turnova. V připraveném plakátku jsou podrobně rozepsány přípojné vlaky ČD ve směru do Jaroměře a Turnova. Krátká reportáž dokumentuje jen páteční jízdu zvláštního parního vlaku Os 10701 z Turnova do Jaroměře. Reportáž je doplněna o několik záběrů parní lokomotivy 310.0134 „Litovel“ před výjezdem z prostor depa a také o záběry pravidelných vlaků na trati 040 Turnov - Jaroměř, se kterými musel tento parní vlak vykřižovat. Vždyť ve srovnání s pravidelnými vlaky, které tento úsek trati v délce 84km ujedou za zhruba 2 hodiny (jako Os) nebo 1,5 hodiny (jako R), trvala parnímu vlaku jízda se všemi nutnými pobyty zhruba 4 hodiny. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|