Místní trať Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice najdeme v jízdním řádu jakou součást trati 
  262 Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou. V rámci oslav kulatého 100. výročí zahájení provozu 
  na zmíněné trati byly vypraveny dva parní vlaky. Jeden vedený parní lokomotivou 310.922 odjížděl z 
  České Třebové v 8.35 a směřoval do Skalice nad Svitavou a druhý vedený parní lokomotivou 433.001 odjížděl z Brna 
  v 8.50 a směřoval do Chornice. Na své cestě se oba parní vlaky křižovaly v Šebetově jak dopoledne při cestě tam, tak 
  i odpoledne při cestě zpět.
  
  
    Výlet za parními vlaky jsme tentokrát pojali netradičně, gumokolem. Chtěli jsme vidět od každého vlaku trošku a 
  tak jsme vytipovali pár jistých míst, na kterých budou vlaky déle stát. Ráno jsme vyrazili do Moravské Třebové. Tam jsme 
  počkali na parní vlak v čele s 310.922 jedoucí z České Třebové. Na celkovou trasu 74 km do Skalice nad Svitavou 
  měl vlak podle jízdního řádu téměř 5 hodin. Však také při každé příležitosti parní lokomotiva doplňovala vodu z 
  hasičské cisterny. Tento parní vlak jsme provázeli ještě v Chornici a pak jsme na něj čekali v Šebetově. 
  Tato tříkolejná stanička na okraji Šebetova zažila toho dne skutečný šrumec. Na dvou dopravních kolejích a jedné 
  manipulační u rampy se musely vykřižovat oba parní vlaky a s nimi ještě pravidelné osobní vlaky. Celá stanička 
  je navíc situována v ne moc přehledném oblouku, ale díky dobrému personálnímu zajištění proběhlo bezpečně křižování 
  parních vlaků i průjezdy pravidelných osobních vlaků.
  
  
    Jako první se na kopci od Velkých Opatovic objevil parní vlak s 310.922 z České Třebové. Po svém příjezdu 
  v 11.38 byl uklizen na manipulační kolej. Od Skalice nad Svitavou přijel nejdříve Os 14708 a za ním v 12.06 
  přijel druhý parní vlak z Brna v čele s parní lokomotivou 433.001. Po polední pauze pokračoval první parní vlak s 310.922 
  dále do Skalice nad Svitavou a druhý parní vlak s 433.001 do Chornice. Tam jsme se také po odjezdu obou vlaků z Šebetova 
  přesunuli, protože lákadlem bylo avizované otáčení  parní lokomotivy 433.001 na ruční točně v Chornici.
  
  
    Do Chornice dorazil parní vlak s 433.001 podle jízdního řádu v 13.37. Parní lokomotiva nejdříve posunovala 
  blíže v bývalé vodárně, kde ji hasiči dozbrojili vodou. Parní lokomotiva se hned stala centrem pozornosti. Dav se 
  poté přesunul ruční točně, která je situována na okraji u jižního zhlaví. Otáčení lokomotivy na ruční točně je hodně závislé 
  na správném vyvážení těžiště lokomotivy na točně. Čím je hmotnost lokomotivy lépe symetricky rozložena na točně, tím je snažší 
  otočení s využitím lidské síly na páce.
  
  
    Parní vlak se vydal na zpáteční cestu z Chornice v 14.35 a my jsem na něj počkali kousek za Chornicí 
  ve stoupání k přejezdu se silnicí č. 371. Dále jsme pokračovali opět do Šebetova, neboť parní vlak v čele s 310.922, 
  který se vracel ze Skalice nad Svitavou, měl na vykřižování přijet do stanice jako první. Scénář vlastního křižování 
  parních vlaků ve stanici Šebetov byl stejný jako dopoledne. Parní vlak v čele s 310.922 ze Skalice nad Svitavou přijel v 
  15.10 a byl opět uklizen na manipulační kolej. Parní lokomotiva přijela do Šebetova "uhlím napřed". Za chvíli 
  v 15.34 přijel parní vlak v čele s 433.001 vracející se z Chornice. Po poslední volné dopravní koleji 
  potom ještě projely pravidelné osobní vlaky v obou směrech, Os 14712 a Os 14715. Oba parní vlaky odjely načas dle 
  jízdního řádu. První odjel parní vlak s 310.922 vracející se do České Třebové v 16.29 a za minutu v 16.30 odjel 
  druhý parní vlak s 433.001 směrem do Brna.
  
  
    Pomalu jsme se vydali na zpáteční cestu. Zastavili jsme se ještě v Chornici, kde parní lokomotiva dobírala 
  opět vodu. Tentokrát však hasiči využili přívodní potrubí k původnímu vodnímu jeřábu a lokomotiva byla tímto 
  způsobem rychle dozbrojena. Dále jsme parní vlak dojeli až ve stanici Městečko Trnávka, počkali jsme si na něj však v 
  polích u zastávky Linhartice. Do Moravské Třebové jsme dorazili, až když parní vlak posunoval na manipulační kolej a k 
  parní lokomotivě přijížděla cisterna na doplnění vody. Tady jsme výlet zakončili, na odjezd parního vlaku jsme nečekali, 
  neboť měl v Moravské Třebové plánovaný skoro hodinový pobyt až do 19.25.
  
 
    |  1  | 
     Parní vlak s 310.922 přijíždí do Moravské Třebové v 9:48 | 
     avi 7,4 MB  | 
     wmv 7,0 MB  | 
    |  2  | 
     Parní vlak s 310.922 odjíždí z Moravské Třebové v 10:00 | 
     avi 9,2 MB  | 
     wmv 8,8 MB  | 
    |  3  | 
     Parní vlak s 310.922 přijíždí do Chornice v 10:36 | 
     avi 7,0 MB  | 
     wmv 6,5 MB  | 
    |  4  | 
     Parní vlak s 310.922 odjíždí z Chornice v 10:46 | 
     avi 11,6 MB  | 
     wmv 10,9 MB  | 
    |  5  | 
     Parní vlak s 310.922 přijíždí do Šebetova v 11:38 a posunuje | 
     avi 18,4 MB  | 
     wmv 17,5 MB  | 
    |  6  | 
     Pravidelný Os 14708 přijíždí do Šebetova v 11:45 | 
     avi 5,2 MB  | 
     wmv 5,0 MB  | 
    |  7  | 
     Parní vlak s 433.001 přijíždí do Šebetova v 12:06 | 
     avi 16,6 MB  | 
     wmv 15,4 MB  | 
    |  8  | 
     Parní vlak s 433.001 odjíždí z Šebetova v 12:38 | 
     avi 14,3 MB  | 
     wmv 13,5 MB  | 
    |  9  | 
     Parní vlak s 310.922 odjíždí z Šebetova místo v 12:45 | 
     avi 17,1 MB  | 
     wmv 16,3 MB  | 
    |  10  | 
     Parní vlak s 433.001 přijíždí do Chornice v 13:37 | 
     avi 6,6 MB  | 
     wmv 6,6 MB  | 
    |  11  | 
     Otáčení parní lokomotivy 433.001 na ruční točně v Chornici | 
     avi 24,1 MB  | 
     wmv 22,8 MB  | 
    |  12  | 
     Parní vlak s 433.001 odjel z Chornice v 14:35 a stoupá do kopců | 
     avi 11,8 MB  | 
     wmv 11,2 MB  | 
    |  13  | 
     Parní vlak s 310.922 se vrací do Šebetova v 15:10 a posunuje | 
     avi 20,4 MB  | 
     wmv 19,1 MB  | 
    |  14  | 
     Parní vlak s 433.001 se vrací do Šebetova v 15:34 | 
     avi 9,6 MB  | 
     wmv 9,2 MB  | 
    |  15  | 
     Pravidelný Os 14712 přijíždí do Šebetova v 15:45 | 
     avi 8,1 MB  | 
     wmv 7,5 MB  | 
    |  16  | 
     Pravidelný Os 14715 odjíždí z Šebetova v 16:13 | 
     avi 7,3 MB  | 
     wmv 7,2 MB  | 
    |  17  | 
     Parní vlak s 310.922 odjíždí z Šebetova v 16:29 | 
     avi 6,0 MB  | 
     wmv 5,7 MB  | 
    |  18  | 
     Parní vlak s 433.001 odjíždí z Šebetova v 16:30 | 
     avi 13,3 MB  | 
     wmv 12,7 MB  | 
    |  19  | 
     Parní vlak s 310.922 přijíždí do Chornice v 17:36 a dobírá vodu | 
     avi 11,5 MB  | 
     wmv 11,0 MB  | 
    |  20  | 
     Parní vlak s 310.922 odjíždí z Chornice v 17:46 | 
     avi 9,8 MB  | 
     wmv 9,3 MB  | 
    |  21  | 
     Parní vlak s 310.922 projíždí zastávku Linhartice asi v 18:15 | 
     avi 9,3 MB  | 
     wmv 8,9 MB  | 
| 
    
 |