Aktualizováno: 26. 2. 2025
|
|
Nostalgické vlaky do Tovačova 28.9.2014Svatováclavské hody v Tovačově
Sobotní jízdy na Tovačovce byly zajišťovány motorovým vozem M131.1448 „Hurvínek” s přívěsným vozem BDlm. Souprava vlaku přijela ráno z Brna-Maloměřic jako Sv111415/100825 a k večeru po návratu posledního vlaku Os 31089 z Tovačova se souprava vlaku jako Sv100828/104152 vracela zpět do Brna. Celodenní program čítal celkem pět párů zvláštních vlaků mezi Kojetínem a Tovačovem a z toho jeden dopolední pár Os 31081/31082 a jeden odpolední Os 31087/31088 zajížděly do Přerova. Nedělní program byl pro mnohé zajímavější a pestřejší. Z Valašského Meziříčí byl ráno v 7:50 vypraven parní vlak s lokomotivou 433.002 „Matěj”, služebním vozem Daa-k a soupravou šesti vozů „Rybák”. Na konci soupravy byl přivěšený ještě motorový vůz M152.0002 „Orchestrion”. V tomto složení dojela souprava vlaku až do Tovačova. Zde došlo k rozdělení soupravy. Během dne tak byly na Tovačovce odježděny tři páry parních vlaků a tři páry vlaků jen s motorovým vozem M152.0002. Odpoledne byla v Tovačově souprava zpětně sestavena a poslední Os 31113 odjíždějící z Tovačova v 16:00 pokračoval z Kojetína dále až do Valašského Meziříčí. Jízda parního vlaku je vždy lákadlem a rozhodli jsme pořídit pár záběrů už během z ranní jízdy Os 31100 z Valašského Meziříčí. Počasí bylo v porovnání se sobotou neskutečné, slunečné, ovšem ráno v okolí Přerova a Kojetína byla hustá mlha a takřka bezvětří. Z tohoto důvodu jsme museli vyhledat vhodné místo u Prosenic, kde ještě mlha nebyla a dalé pokračovat až k Lobodicím, kde mlha začala ustupovat. Na Tovačovce nemohly chybět záběry z klasických míst a doplněné o další z podvečerního návratu Os 31113 do Valašsjého Meziříčí. Světelné podmínky však již byly nevalné a s drobným zpožděním vlaku se po západu slunce rychle zhoršovaly. Posledním záběrem u Jezernického viaduktu jsme nedělní akci ukončili. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|