Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Zvláštní vlaky za letní kulturou 14.8.2011Tovačovský portál a Kojetínské hodyPrázdniny se překulily do své druhé poloviny a školáci pomalu odpočítávají zbývající volné dny. Příznivci trati 334 Kojetín - Tovačov však vědí, že se v polovině srpna konají kulturní akce „Tovačovský portál” a „Kojetínské hody” a v rámci doprovodného programu jezdí po oba víkendové dny zvláštní vlaky mezi Kojetínem a Tovačovem. Organizátoři jízd zvláštních vlaků na „Tovačovce” se snaží pro zvýšení atraktivity zajistit vždy jiné soupravy vlaků. Tentokrát na trať zavítala vskutku zahraniční souprava motorových vozů M274.004 „Modrý šíp” a M262.007 „Kredenc” doplněná jedním vloženým vozem Bix. Souprava byla zapůjčena z Múzejno-dokumentačného centra Bratislava (MDC) a zvláště unikátní modro-krémový „Modrý šíp” byl magnetem zvláštních jízd. Jízdy zvláštních vlaků probíhaly po oba víkendové dny. V sobotu bylo na trať vypraveno 8 párů zvláštních vlaků, v neděli o jeden méně. Většinu vlaků odjezdila kompletní souprava, pouze v sobotu poslední dva páry jezdil samostatný „Modrý šíp” a při obrátce posledního vlaku v sobotu měl v Tovačově plánovaný delší půlhodinový pobyt z důvodu nočního focení. Kroměřížské depo poskytovalo po oba dny zázemí pro soupravu, první vlak byl vždy vypravován z Kroměříže a poslední zase do Kroměříže zajížděl. Při jízdě po trati Kojetín - Tovačov zastavovaly vlaky pouze na zastávce Lobodice. Sobotní počasí si s námi po celý den trochu pohrávalo. Měl jsem ten den jiný program a pro návštěvu „Tovačovky” jsem měl vyčleněnu neděli. Ráno jsem byl v Tovačově před příjezdem prvního ranního vlaku v 9:30, ale celé okolí ještě tonulo v mlze. Předpověď počasí na neděli byla optimističtější, ale okolní rybníky a mokřiny udělaly své a příjezd prvního vlaku byl lépe slyšitelný než viditelný. Souprava vlaku jezdila tento den ve složení M274.004 + Bix + M262.007 ve směru do Tovačova, v sobotu bylo složení soupravy obrácené. První dva páry vlaků jsem dokumentoval v Tovačově a Lobodicích a teprve při jízdě třetího páru vlaků v polích za Uhřičicemi konečně vysvitlo slunce. První odpolední jízdu po zhruba hodinové pauze jsem vynechal, protože jsem odjel do Kroměříže a vrátil jsem se zpět až na jízdu pátého páru vlaků. Zbylé nedělní jízdy zvláštních vlaků jsem potom dokumentoval v úseku Tovačov - Oplocany a v Tovačově jsem po odjezdu posledního vlaku Os 31311 v 17:27 svoje putování zakončil. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|