V polovině srpna se sice pomalu schylují prázdniny ke svému konci, ale v tu dobu pravidelně ožívá trať
334 Kojetín - Tovačov osobní dopravou. Jak tomu bylo v historii? Na trati měla větší význam nákladní doprava již od zahájení provozu v roce 1895. Proto byla
trať z Tovačova trasována nejkratším směrem na Kojetín, kde byla napojena na tratě bývalého Rakouska-Uherska, zatímco obyvatelstvo cestovalo spíše do Přerova.
Tak tomu bylo i v následujících letech provozu až do 80. let minulého století, kdy byla osobní doprava na trati úplně zastavena.
Díky přetrvávající nákladní dopravě štěrků se trať udržela v dobré kondici až do současnosti. Navíc několikrát ročně ožívá trať provozem
zvláštních osobních vlaků v parní i motorové trakci.
O víkendu 14. a 15.8.2010 opět ožila trať Kojetín - Tovačov provozem zvláštních motorových vlaků při příležitosti
konání Tovačovského portálu a Kojetínských hodů. Kromě toho byly vlaky v sobotu vedeny také na trati 305 Kroměříž - Zborovice
při příležitosti opakování odložené akce Pohádkový les ve Zdounkách. Tato akce se měla ukutečnit v původně plánovaném termínu
22.5.2010, kdy měl jezdit parní vlak nejen do Zborovic, ale také na okolních tratích při příležitosti 130 let trati Hulín - Kroměříž
a 115 let trati Kojetín - Tovačov. Počasí plánovaným akcím tehdy nepřálo, objednaný parní vlak jezdil, ale kvůli nezpůsobilosti terénu
byl Pohádkový les ve Zdounkách odovlán a posunut na pozdější termín.
Do Kroměříže jsem se dostal až kolem poledne před příjezdem zvláštního vlaku Os 31607. Na zvláštních vlacích
jezdily soupravy 831 183-9 (M262.1) + Bix a 851 005-9 (M286.1) + Bmx. Protože v průběhu sobotního odpoledne
měly oba motorové vozy ještě jednou zavítat na trať 305 Kroměříž - Zborovice, dal jsem přednost pořízení
fotodokumentace zvláštních vlaků Os 31611/Os 31614 v podání soupravy 831 183-9 + Bix ve stanici Zborovice a v úseku Zborovice - Zdounky.
Druhý motorový vůz 851 005-9 jsem zachytil ve stanici Zdounky jako Os 31617/Os 31620. Ostatní volný čas jsem trávil
Kojetíně a jeho okolí a těsně před západem slunce jsem ještě zachytil obrátku motorového vozu 851 005-9 jako Os 31642/Os 31621 v Tovačově.
1 |
Os 31607 přijíždí v 12:06 do stanice Kroměříž |
avi 6,0 MB |
wmv 5,6 MB |
2 |
Souprava vlaku posunuje ve stanici Kroměříž |
avi 16,1 MB |
wmv 15,3 MB |
3 |
Os 31606 přijíždí v 12:27 do stanice Kroměříž |
avi 11,1 MB |
wmv 10,5 MB |
4 |
Pravidelný Os 13909 odjíždí v 12:40 ze stanice Kroměříž |
avi 4,7 MB |
wmv 4,6 MB |
5 |
Souprava vlaku Os 31611 vyčkává ve stanici Kroměříž |
avi 1,9 MB |
wmv 2,0 MB |
6 |
Os 31611 přijíždí v 14:04 do stanice Zborovice |
avi 6,2 MB |
wmv 6,2 MB |
7 |
Motorový vůz 831 183-9 posunuje ve stanici Zborovice |
avi 18,4 MB |
wmv 17,2 MB |
8 |
Os 31614 mezi stanicemi Zborovice (14:13) a Zdounky (14:20) |
avi 16,1 MB |
wmv 15,5 MB |
9 |
Os 31614 přijíždí v 15:07 do stanice Kojetín |
avi 7,1 MB |
wmv 6,8 MB |
10 |
Souprava vlaku Os 31614 posunuje ve stanici Kojetín |
avi 12,7 MB |
wmv 12,4 MB |
11 |
Os 31614 odjíždí v 15:21 ze stanice Kojetín |
avi 13,6 MB |
wmv 12,6 MB |
12 |
Os 31615 přijíždí v 16:06 do stanice Kojetín |
avi 6,3 MB |
wmv 5,9 MB |
13 |
Os 31615 odjíždí v 16:10 ze stanice Kojetín |
avi 9,6 MB |
wmv 9,1 MB |
14 |
Os 31617 přijíždí v 16:52 do stanice Kojetín |
avi 4,2 MB |
wmv 4,4 MB |
15 |
Část soupravy odjíždí jako Os 31617 v 16:56 ze stanice Kojetín |
avi 8,0 MB |
wmv 7,4 MB |
16 |
Os 31617 přijíždí v 17:55 do stanice Zdounky |
avi 5,0 MB |
wmv 4,6 MB |
17 |
Os 31620 přijíždí v 18:17 do stanice Zdounky |
avi 3,0 MB |
wmv 3,2 MB |
18 |
Os 31620 odjíždí v 18:20 ze stanice Zdounky |
avi 7,9 MB |
wmv 8,1 MB |
19 |
Os 31620 přijíždí v 19:27 do stanice Tovačov |
avi 7,3 MB |
wmv 7,0 MB |
20 |
Os 31621 odjíždí v 19:35 ze stanice Tovačov |
avi 10,1 MB |
wmv 9,5 MB |
|