film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno: 15. 12. 2024 
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

Průmyslové muzeum Mladějov na Moravě 12.6.2010

"Historie v pohybu 2010"



Průmyslové muzeum Mladějov na Moravě   Překulil se další rok a opět jsem se vypravil do Mladějova. Rozhodl jsem se pro tento den, protože v rámci dalšího ročníku akce "Historie v pohybu" je program v Mladějově skutečně nabitý. Jízdní řád výletních vlaků byl rozšířen o pár vlaků 303/304 vedených lokomotivou Faur L18H č. 2 a další pár nočních vlaků 111/112 vedených parní lokomotivou č. 5. Mimo tyto výletní osobní vlaky je na trať Mladějov - Nová Ves u Kunčiny v rámci této akce vypravován nákladní vlak. Tento den jsou také v mladějovském areálu vystavovány exponáty z Průmyslového muzea Mladějov. Navíc se tento den stal Mladějov cílem orientačního závodu historických vozidel a motocyklů Konice - Mladějov, který pořádá Veterán Vehicle Club Konice.

  Do Mladějova jsem přijel s dostatečným předstihem. Parní lokomotiva č. 5 stála zatopená před budovou depa a teprve přicházeli první návštěvníci. Pořídil jsem pár záběrů z přípravy vlaku před první jízdou a vyrazil jsem po trati hned za bránu mladějovského areálu. První parní vlak 101 s plánovaným odjezdem 9.00 měl nečekané zpoždění. Na poslední chvíli dorazil zájezd a tak se odjezd vlaku poněkud opozdil. Parní vlak 101 vyjel z areálu a velkým levým obloukem začal zdolávat stoupání směrem k lesům nad Mladějovem.

  Nemohl jsem se příliš zdržovat, protože v 10.00 měl na trať vyjet zvláštní nákladní vlak s lokomotivou Faur L18H č. 2. a chtěl jsem dojít až na palouk pod Mladějovským vrchem, odkud je snad nejlepší výhled na Mladějov a na trať, která se vine na Mladějovem. Zvláštní nákladní vlak byl vidět z dáli, nejel rychle, aby dal čas fotografům přeběhnout na další palouk. Nákladní vlak se blížil k výhybně Veksl, kde zastavil na vjezdu u lichobežníkové tabulky. Pro tento den byly na vjezdu do dopravny Veksl z obou stran osazeny lichoběžníkové tabulky a pohyb vlaků v dopravně řídil výpravčí až do odpoledních hodin. Vlastně výpravčí byli hned dva. Ne že by provoz na Vekslu byl tak hustý, ale druhý výpravčí byl v zácviku.

  Pěkně jsem se proběhl z palouku na Veksl, abych zachytil vjezd zvláštnho nákladního vlaku do dopravny. Nebyl čas na nějaké otálení. Souprava vlaku posunovala na kusou kolej, protože co nevidět se měl z Nové Vsi u Kunčiny vracet parní vlak 102, ovšem zpožděný kvůli rannímu opožděnému odjezdu z Mladějova. Parní vlak 102 se snažil krátit zpoždění. Jeho pobyt na Vekslu byl minimální a byl rychle vypraven směrem do Mladějova a v zápětí za ním byl vypraven také zvláštní nákladní vlak do Nové Vsi u Kunčiny.

  Necelou hodinu jsem strávil odpočinkem na Vekslu. První přijel zpět z Nové Vsi u Kunčiny zvláštní nákladní vlak. Výpravčí jej nechal odsunout na odstavnou kolej, protože byl každou chvílí očekáván příjezd dalšího parního vlaku 103. Po nezbytné provozní údržbě parní lokomotivy č. 5 odjel parní vlak 103 směrem do Nové Vsi u Kunčiny. Než jsem se stihl vrátit na Veksl, už byl vypravován k odjezdu do Mladějova také zvláštní nákladní vlak. Po jeho odjezdu výpravčí uklidili lichoběžníkové tabulky a pro dnešní den na Vekslu svoji práci skončili.

  Vydal jsem se po kolejích za parním vlakem. Trať z Vekslu směrem do Nové Vsi u Kunčiny vede převážně lesem s jen minimálním rozhledem po krajině. Došel jsem k železničnímu přejezdu s cestou, která vede z Nové Vsi do Dětřichova. Kousek za přejezdem je v lese zastávka Nové Ves u Kunčina - zastávka. Pokračoval jsem ještě dále a vracející se vlak 104 jsem zachytil v jednom oblouku ukrytém v lese.

  Pokračoval jsem dále po trati k výhybně Větrná. Je to malá výhybna s krátkou kusou kolejí a nachází se poblíž lesní cesty na malém průseku přibližně v polovině trati mezi Novou Vsí u Kunčiny-zastávkou a výhybnou Nová Ves u Kunčiny, kam až výletní vlaky zajíždí. Zde jsem čekal na průjezd dalšího vlaku 303, který jede v tento den navíc a je vedený lokomotivou Faur L18H č. 2. Byl jsem přibližně na 6. kilometru trati a vydal jsem se odtud na zpáteční cestu do Mladějova. Cestou mě dojel vlak 304 u Nové Vsi u Kunčiny - zastávky. O pár kilometrů dále za výhybnou Veksl pod Mladějovským kopcem jsem počkal na průjezd parního vlaku 105. Mezitím se přihnala malá přeháňka a chvílemi to vypadalo, že místo natáčení budu muset techniku schovat. Necelé tři kilometry do Mladějova jsem zvládl rychle, abych měl čas na občerstvení. V areálu muzea jsem prohlédl vystavené veterány, účastníky orientačního závodu Konice - Mladějov, a nafotil ostatní vystavené exponáty na kolejích.

  Parní vlak 108 se již vracel z Nové Vsi u Kunčiny do Mladějova. Měl jsem nejvyšší čas, abych ho zastihl přibližně v 16.20 na trati v posledním oblouku před mladějovským areálem. Obloha byla zatažená a zdálo se, že taková dnes již zůstane. Měl jsem ještě vyhlédnuté jedno místo na palouku, kde se trať přiblíží k samému okraji Mladějova. Před průjezdem vlaku 107 na pár minut vykouklo slunce a tak se mi nečekaně podařil prosluněný záběr. Bylo to jako na objednávku. Po průjezdu vlaku začalo opět pršet a tak jsem spěchal zpět do areálu Mladějova. Zde jsem také natočil příjezd parního vlaku 108 v 18.26.

  Celodenní program akce Historie v pohybu nebyl ještě vyčerpán. V 20.15 se uskutečnila ještě noční jízda parního vlaku 111/112 do Nové Vsi u Kunčiny a zpět. Na tuto jízdu jsem již nečekal a s proměnlivými přeháňkami v patách jsem se vydal na cestu domů.



Další informační zdroje:
  • jizdni_rad.pdf  jízdní řád s dalšími informacemi
  • k262.pdf  jízdní řád trati 262 Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou
  • www.mladejov.cz  stránky Průmyslového muzea Mladějov na Moravě
  • www.veteranclubkonice.cz  stránky Veteran Vehicle Clubu Konice
  • Mladějov 2009  jízdy na úzkorozchodné dráze v Mladějově na Moravě 22.8.2009 s odkazy na předchozí akce
Videogalerie Videogalerie
Video ke stažení → MP4: 235 MBWebM: 221 MB
 1   Ranní posunování v Mladějově avi 29,1 MB  wmv 26,9 MB 
 2   Parní vlak 101 ve stoupání nad Mladějovem avi 28,2 MB  wmv 27,0 MB 
 3   Zvláštní nákladní vlak nad Mladějovem avi 31,1 MB  wmv 28,2 MB 
 4   Zvláštní nákladní vlak posunuje na Vekslu avi 26,8 MB  wmv 25,1 MB 
 5   Parní vlak 102 přijíždí na Veksl avi 10,1 MB  wmv 9,3 MB 
 6   Z dopravny Veksl odjíždí parní a nákladní vlak avi 23,7 MB  wmv 22,4 MB 
 7   Zvláštní nákladní vlak přijíždí na Veksl avi 9,8 MB  wmv 9,6 MB 
 8   Parní vlak 103 přijíždí na Veksl avi 5,4 MB  wmv 5,4 MB 
 9   Provozní údržba parní lokomotivy č. 5 na Vekslu avi 3,8 MB  wmv 4,0 MB 
 10   Parní vlak 103 odjíždí z Vekslu v 11.30 avi 12,5 MB  wmv 12,3 MB 
 11   Zvláštní nákladní vlak odjíždí z Vekslu do Mladějova avi 13,1 MB  wmv 12,5 MB 
 12   Parní vlak 104 nedaleko Nové Vsi u Kunčiny - zastávky avi 6,9 MB  wmv 6,5 MB 
 13   Osobní vlak 303 projíždí výhybnu Větrná avi 11,2 MB  wmv 11,0 MB 
 14   Osobní vlak 304 projíždí Novou Ves u Kunčiny - zastávku avi 12,6 MB  wmv 12,1 MB 
 15   Parní vlak 105 ve stoupání nad Mladějovem avi 14,0 MB  wmv 13,3 MB 
 16   Parní vlak 106 přijíždí zpět do Mladějova avi 14,3 MB  wmv 13,9 MB 
 17   Parní vlak 107 ve stoupání nad Mladějovem avi 10,0 MB  wmv 9,7 MB 
 18   Parní vlak 108 v Mladějově avi 12,7 MB  wmv 12,3 MB 
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD  mladejov_2010.iso 2,1 GB 

Fotogalerie Fotogalerie


Zatopená parní lokomotiva Krauss-Linz 1518 č. 5.
mladejov_01
mladejov_02
mladejov_02
Parní lokomotiva Krauss-Linz 1518 č. 5 před budovou depa.
mladejov_03
Malá důlní expozice v prostoru mezi elektrárnou a občerstvením.
mladejov_04
Malá důlní expozice v prostoru mezi elektrárnou a občerstvením.
mladejov_05
Malá důlní expozice v prostoru mezi elektrárnou a občerstvením - důlní nakladač.
mladejov_06
Malá důlní expozice v prostoru mezi elektrárnou a občerstvením.
mladejov_07
Malá důlní expozice v prostoru mezi elektrárnou a občerstvením - ruční točna.
mladejov_08
mladejov_09
mladejov_09
Zvláštní nákladní vlak nad Mladějovem.
mladejov_10
Zvláštní nákladní vlak nad Mladějovem.
mladejov_11
Zvláštní nákladní vlak nad Mladějovem.
mladejov_12
Zvláštní nákladní vlak nad Mladějovem.
mladejov_13
Zvláštní nákladní vlak čeká na povolení vjezdu na Veksl.
mladejov_14
Zvláštní nákladní vlak vjíždí na Veksl.
mladejov_15
Zvláštní nákladní vlak vjíždí na Veksl.
mladejov_16
Zvláštní nákladní vlak vjíždí na Veksl.
mladejov_17
Zvláštní nákladní vlak posunuje na kusou kolej.
mladejov_18
Zvláštní nákladní vlak v dopravně Veksl na kusé koleji.
mladejov_19
Zvláštní nákladní vlak v dopravně Veksl na kusé koleji.
mladejov_20
Parní vlak 103 přijíždí na Veksl.
mladejov_21
Parní vlak 103 přijíždí na Veksl.
mladejov_22
Parní vlak 103 se pomalu rozjíždí z Vekslu do Nové Vsi u Kunčiny.
mladejov_23
Parní vlak 103 se pomalu rozjíždí z Vekslu do Nové Vsi u Kunčiny.
mladejov_24
Parní vlak 104 se objevuje mezi stromy před zastávkou Nová Ves u Kunčiny-zastávka.
mladejov_25
Parní vlak 104 před zastávkou Nová Ves u Kunčiny-zastávka.
mladejov_26
V areálu muzea se objevilo několik gumokolových exponátů.
mladejov_27
Mezi veterány byl i zástupce vojenských vozidel.
mladejov_28
mladejov_29
mladejov_29
mladejov_30
mladejov_30
Mezi veterány nechyběl i automobil Tatra.
mladejov_31
Mezi veterány bylo i několik motocyklů.
mladejov_32
Mezi veterány bylo i několik motocyklů.
mladejov_33
mladejov_34
mladejov_34
Lokomotiva BN-60H s výklopnými vozíky.
mladejov_35
Lokomotiva Faur č. 1 s pracovními vozy BN-60H s oplenovými vozy.
mladejov_36
Lokomotiva Faur č. 1 s vozy pracovního vlaku.
mladejov_37
Lokomotiva BN-60H s oplenovými vozy.
mladejov_38
Lokomotiva BN-60H.
mladejov_39
Důlní lokomotiva DH 30 s důlními vozy.
mladejov_40

WebArchiv WebArchiv


WebArchiv - archiv českého webu

Licence Licence


Licence Creative Commons

Licence Kontakt


@vlacky.com

Info Info

  • Aktualizováno: 26.7.2010
  • Celkem přečteno: 14238x
  • Naposledy: 17.12.2024

Datové zdroje Datové zdroje


Datový zdroj YouTube
Datový zdroj PeerTube

Ikona webu Ikona webu


ikona webu

Kooperace Kooperace


partnerský web www.TTkatalog.cz partnerský web www.MaleModely.cz

Reportáž Poslední navštívené reportáže