Smíšený retrovlak na JHMD 2.10.2010
 
  
  
     
      Jedno sobotní pošmourné ráno stála na úzkokolejce v Jindřichově Hradci připravena 
    netradiční vlaková souprava, která nebyla uvedena v jízdním řádu. Motorová lokomotiva 705 921-5 byla přeznačena 
    na T47.021 a za ní byly dva nákladní vozy vysokostěnný Eas a krytý Gags 
    na podvalnících a z každé strany jeden brzdící vůz D/ú. Na konci soupravy 
    byl zařazen osobní vůz Balm/ú 665. Jednalo se tak o soupravu smíšeného vlaku a na první pohled bylo patrné, že jsme se ocitli 
    v 80. letech. Pokud použijeme modelářské označení, tak soupravu bychom zařadili do IV. epochy ČSD. Organizátoři akce 
    připravili jízdy tohoto smíšeného retrovlaku do Obrataně a zpět obohacenou o spoustu zastávek pro focení 
    a průjezdů pro kamery.
   
  
      Vlak byl z Jindřichova Hradce do Obrataně veden jako Os 230 s plánovaným odjezdem v 
    9:20. Cestou do Obrataně bylo plánováno jen pár fotozastávek s ohledem na násvit. Vlastně ráno nevypadalo 
    počasí moc optimisticky. První fotozastávky v Horním Skrýchově a před Lovětínem byly ještě s násvitem, ale pak 
    se nám slunce shovalo. Jak oblačnost přišla, tak se opět rozpustila a slunečné počasí vydrželo až do odpoledne. 
    Plánovaný příjezd do Obrataně byl v 11:52. Jízdní doba by se mohla zdát příliš dlouhá, ale pro neznalé uvedu, 
    jak taková fotokace probíhá. Na vyhlédnutém místě zastaví vlak a chvíli trvá, než se skupina 
    fotografů a kameramanů připraví tak, aby byl každý spokojen s připravenou kompozicí záběru. 
    Souprava vlaku posunuje zpět např. do lesa nebo za oblouk. Podle pokynů organizátorů potom vlak 
    projede kolem a zastaví. Na dalším místě se celá procedura opakuje. 
    Výjimkou jsou pouze statické fotozastávky jen pro focení, např. v lese.
   
  
      Jsme v Obratani, v nejsevernějším místě úzkorozchodné trati 228 a zároveň ve stanici na 
    normálněrozchodné trati 224 Tábor - Horní Cerekev.
    V Obratani jsme se nijak nezdržovali. Po nezbytném posunování byla souprava připravena k 
    odjezdu v 12:10 jako Os 231. Směrem do Jindřichova Hradce bylo fotozastávek daleko více právě s ohledem 
    na vhodný násvit sluncem. Mimoto z provozních důvodů bylo v Černovicích u Tábora křižování s 
    pravidelným Os 210 v 13:46 a v Kamenici nad Lipou v 15:20 s pravidelným Os 212. 
    Větší pauza byla v Nové Včelnici pro předjetí pravidelným Os 211 v 16:09. To se však již od jihu 
    začala nasouvat další oblačnost a slunce světelné podmínky pro dobré záběry se rychle zhoršovaly. 
    Poslední zastavení byla na splítce v Dolním Skrýchově a oproti plánovaného příjezdu do Jindřichova Hradce 
    v 17:45 jsme si o nějakou čtvrthodinku pospíšili.
   
  
      Na závěr patří poděkování organizátorům za přípravu celé akce a dobrou volbu míst na trati, 
    takže bylo možné skutečně pořídit dostatek záběrů na kameru, a také pracovníkům JHMD za jejich trpělivost a ochotu.
   
 
 
 
 
    |  1  | 
     Průjezd Horním Skrýchovem | 
     avi 7,0 MB  | 
     wmv 6,9 MB  | 
 
    |  2  | 
     Výjezd z lesa před stanicí Lovětín | 
     avi 8,0 MB  | 
     wmv 7,9 MB  | 
 
    |  3  | 
     Křižování s vlakem Os 205 v Nové Včelnici | 
     avi 5,3 MB  | 
     wmv 5,0 MB  | 
 
    |  4  | 
     Za zastávkou Žďár u Kamenice nad Lipou | 
     avi 5,0 MB  | 
     wmv 4,8 MB  | 
 
    |  5  | 
     V oblouku před zastávkou Rodinov | 
     avi 7,5 MB  | 
     wmv 6,8 MB  | 
 
    |  6  | 
     Na okraji lesa v úseku Benešov nad Lipou - Chválkov | 
     avi 8,6 MB  | 
     wmv 8,3 MB  | 
 
    |  7  | 
     V obloucích před zastávkou Křeč | 
     avi 15,5 MB  | 
     wmv 14,4 MB  | 
 
    |  8  | 
     V polích u lesa před zastávkou Sudkův Důl | 
     avi 8,2 MB  | 
     wmv 7,9 MB  | 
 
    |  9  | 
     Obrat soupravy ve stanici Obrataň | 
     avi 20,7 MB  | 
     wmv 20,1 MB  | 
 
    |  10  | 
     V polích mezi zastávkami Obrataň zastávka a Sudkův Důl | 
     avi 8,6 MB  | 
     wmv 8,1 MB  | 
 
    |  11  | 
     V polích u lesa za zastávkou Sudkův Důl | 
     avi 9,3 MB  | 
     wmv 9,0 MB  | 
 
    |  12  | 
     V polích před zastávkou Křeč | 
     avi 11,4 MB  | 
     wmv 11,3 MB  | 
 
    |  13  | 
     Oblouk u Obecního potoka před Černovicemi | 
     avi 10,9 MB  | 
     wmv 10,6 MB  | 
 
    |  14  | 
     Křižování s vlakem Os 206 v Černovicích u Tábora | 
     avi 4,7 MB  | 
     wmv 4,8 MB  | 
 
    |  15  | 
     Ve stoupání mezi zastávkami Dobešov a Chválkov | 
     avi 20,0 MB  | 
     wmv 18,6 MB  | 
 
    |  16  | 
     Před vjezdem do lesa mezi Dobešovem a Chválkovem | 
     avi 10,9 MB  | 
     wmv 10,2 MB  | 
 
    |  17  | 
     Výjezd z lesa za zastávkou Benešov nad Lipou | 
     avi 6,7 MB  | 
     wmv 6,8 MB  | 
 
    |  18  | 
     V oblouku před přejezdem v úseku Včelnička - Kamenice nad Lipou | 
     avi 14,1 MB  | 
     wmv 12,9 MB  | 
 
    |  19  | 
     Příjezd vlaku Os 212 do Kamenice nad Lipou | 
     avi 6,2 MB  | 
     wmv 6,1 MB  | 
 
    |  20  | 
     Výjezd z lesa před zastávkou Žďár u Kamenice nad Lipou | 
     avi 5,9 MB  | 
     wmv 5,5 MB  | 
 
    |  21  | 
     V obloucích mezi zastávkami Nekrasín a Lovětín obec | 
     avi 17,0 MB  | 
     wmv 15,8 MB  | 
 
    |  22  | 
     Za Horním Skrýchovem | 
     avi 7,4 MB  | 
     wmv 7,0 MB  | 
 
    |  23  | 
     Odbočka Dolní Skrýchov | 
     avi 15,0 MB  | 
     wmv 13,3 MB  | 
 
| 
    
 |  
 
 
     
     |