Aktualizováno: 28. 1. 2025
|
|
Setkání přátel železnice Olomouc 19.6.2009při příležitosti 5. výročí vzniku Nadace Okřídlené kolo
Vyhradil jsem si na tuto akci páteční odpoledne, ale jak se ukázalo později, ne vždy se zadaří. Letošní rok je mimořádně bohatý na rozmary počasí a tajné přání, aby nás fronta doprovázená hustým deštěm minula, bohužel zůstalo nevyslyšeno. Už cestou do Olomouce se spustil hustý déšť, který trval až do podvečerních hodin. I tak se v Olomouci scházeli návštěvníci a přátelé železnice před 15. hodinou, kdy měl odjet mimořádný parní vlak do stanice Olomouc-Řepčín. Souprava parního vlaku byla již nachystána u 5. nástupiště, v čele byla olomoucká parní lokomotiva 464.202 "Rosnička" a vzadu na postrku parní lokomotiva 433.002 "Matěj" z Valašsého Meziříčí. Pro parní lokomotivu 464.202 byla tato akce předposlední před jejím odstavením z provozu z důvodu ztráty technické způsobilosti parního kotle. Stále hustě pršelo a návštěvníci se tísnili pod přístřeškem 5. nástupiště. Jedinou z mála dalších možností bylo uchýlit se před deštěm pod nedaleký silniční viadukt pro pořízení několika málo záběrů. Udeřila 15. hodina a parní vlak se dal do pohybu za značného přítmí a přikrytý hustým kouřem z obou parních lokomotiv. Nedlouho po jeho odjezdu se po stejné trati vrátil zpět do stanice Olomouc hl.n. parní vůz M124.001 "Komarek" ze své prezentační jízdy s VIP hosty. Zastavil u 1. nástupiště, aby nedlouho poté v 15.40 pokračoval prezentační jízdou v olomouckém obvodu směr Olomouc-filiálka. Rychle jsem přeběhl v dešti, pořídil pár záběrů parního vozu M124.001. Mezitím došlo k zajímavému setkání generací, kdy vedle parního vozu M124.001, který stál u 1. nástupiště připravený k odjezdu, zastavila u 2. nástupiště souprava Pendolino jako SC505 s odjezdem v 15.36 do Ostravy. Opět jsem přeběhl, abych se choval pod viadukt a počkal zde na vracející se parní vlak s příjezdem v 16.10. Toho dne to byla jediná jízda parního vlaku a obě parní lokomotivy posunovaly na přenocování do depa. Parní vůz M124.001 "Komarek" čekala ještě jedna prezentační jízda v 16.40. Déšť se zmírnil a mohl jsem tak pořídit ještě pár záběrů vystavených vozidel, především zatopené parní lokomotivy 314.303, která byla přivezena rovněž z Valašského Meziříčí, a motorových vozů M131.101 "Hurvínek" a M120.047 "Věžák" ze Šumperka. Více jsem v Olomouci nesetrvával a po příjezdu parního vozu M124.001 v 17.10 jsem se vydal na zpáteční cestu. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|