Téměř 2 roky trvaly práce na obnově povodní postižené trati 293 ze Šumperka
do Koutů nad Desnou. Krátce po povodni vznikl Svazek obcí údolí Desné (SOÚD), který ve
spolupráci se Stavební obnovou Železnic (SOŽ) nejdříve obnovil trať do Sobotína,
kde byl provoz slavnostně zahájen 30.4.1998. Oprava trati do Koutů nad Desnou byla
podstatně náročnější, protože trať byla ve výše položených úsecích dravou řekou Desná
zcela snesena. Teprve 28.5.1999 proběhla slavností jízda po celé trati až do Koutů nad
Desnou a 30.5.1999 byl zahájen pravidelný provoz. Současným provozovatelem dopravy na
Železnici Desná je Connex Morava a.s. a provozovatlem dráhy je Stavební obnova železnic.
Na několika fotografiích je zachycena olomoucká parní lokomotiva 464.202
v čele slavnostního vlaku při příjezdu do Petrova nad Desnou a u přejezdu před
novým mostem přes řeku Desnou u Rapotín-zastávka.