film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno: 17. 11. 2024 
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

První kolejiště 70. a 80. léta



  Úplně první panel kolejiště byl na tehdejší dobu přepychový. Velikost 160x80cm, bytelná konstrukce se silným rámem vyztuženým žebry, nahoře základová deska z překližky. Veškeré kolejivo bylo plechové BTTB se standardním poloměrem oblouků 286mm. Výhybky byly tehdy jediné s úhlem odbočení 22st.

  Konečný stav kolejiště byl velmi maximalistický. Z hlavního nádraží vlevo končí dvoukolejná trať v tunelu, kde sestupuje až na základovou desku do vratné smyčky. Z nádraží vpravo se trať šplhá dvěma tunely a třemi oblouky do horní vratné smyčky, ve které je zároveň druhé, menší nádraží.

  Toto kolejiště vydrželo snad nejdéle a absolvovalo spoustu přebudování, než se dostalo do tohoto konečného stavu. Vždyť v té době nebylo nic problém, žádný oblouk nebyl dost malý a žádné stoupání dost velké.

  Dobové fotografie jsou jediné dochované. Byly foceny tehdejší novinkou, Polaroidem, který za malý okamžik po expozici vykouzlil hotovou fotku. Zachycen je panel kolejiště ještě v ranném stadiu různých pokusů a potom finální kolejiště "našlapané" všemi dosažitelnými novinkami.




img_001.jpg
img_001
img_002.jpg
img_002
img_003.jpg
img_003
img_004.jpg
img_004

WebArchiv WebArchiv


WebArchiv - archiv českého webu

Licence Licence


Licence Creative Commons

Licence Kontakt


@vlacky.com

Info Info

  • Aktualizováno: 23.11.2008
  • Celkem přečteno: 10331x
  • Naposledy: 23.11.2024

Datové zdroje Datové zdroje


Datový zdroj YouTube
Datový zdroj PeerTube

Ikona webu Ikona webu


ikona webu

Kooperace Kooperace


partnerský web www.TTkatalog.cz partnerský web www.MaleModely.cz

Reportáž Poslední navštívené reportáže