Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
100 let železnice Doudleby nad Orlicí - Rokytnice v Orlických horách 16.9.2006Před touto akcí jsem dlouho váhal, zda-li jet do výchozího místa parního vlaku, Letohradu, či do některého z míst na trati Doudleby - Rokytnice. Nakonec jsem zvolil jako cíl své cesty Rokytnici, protože mě lákaly další doprovodné akce. Během dne parní vlak vykonal dvě cesty do Rokytnice, kde zároveň parní lokomotiva doplňovala vodu z hasičské cisterny. Pravidelné spoje tohoto dne byly posíleny jednotkou RegioNova a mimořádné autobusy zajišťovaly další dopravu do Orlických hor, např. do vojenského muzea Pevnost Hanička. Dopolední parní vlak přijel v 10.04, mezitím při zbrojení vodou se otočil pravidelný dopolední spoj. Odpolední parní vlak měl přijet ve 14.00, ale zpoždění pravidelných vlaků během dne narůstalo a promítlo se i do mimořádných jízd parních vlaků, které se musely do grafikovnu vejít navíc. Takže odpolední parní vlak odjížděl z Rokytnice téměř s hodinovým zpožděním. Zpoždění se nabalovalo na 3 pravidelné spoje, které pendlovaly mezi Rokytnicí a Týništěm nad Orlicí a které měly v grafikonu příliš malou rezervu na otočku. Polední pauzu jsem využil k návštěvě Dne otevřených dveří základní školy. V aule probíhala výstava k výročí trati a výstava modelových kolejišť. Z větší části jsou vystavené materiály použity v publikaci vydané k výročí trati. Rozhodně ji doporučuji, je velmi dobře zpracována a plná přetisků dobových dokumentů a historických informací. Celkově jsem měl z akce dobrý dojem, na nádraží bylo znát, že se Rokytnice na oslavy připravovala. Přednádražní prostory jsou nově upraveny a patrná je integrace s autobusovým nádražím. Pro porovnání stačí nahlédnout do vydané publikace na stranu 53, jak vypadalo rokytnické nádraží začátkem roku 2006. Další informační zdroje:
Fotogalerie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|