Aktualizováno: 15. 12. 2024
|
|
Výlov Hradeckého rybníka v Tovačově 18.10.2015Říjen to je pravý podzimní měsíc, kdy také začínají výlovy rybníků. Fanoušky železnice však nejvíce zajímá výlov Hradeckého rybníka u Tovačova pořádaný Rybářským sdružením České republiky, ovšem ne pro samotný výlov jako takový, ale pro jeho doprovodnou akci s železniční tematikou. Letošní výlov se uskutečnil v předposledním víkendu 17. a 18. října. Tovačov je dobře dosažitelný po silnici z Olomouce nebo z Přerova, ale má také železniční spojení tratí z Kojetína. Přestože již dlouhodobě není na této trati provozována pravidelná osobní doprava, trať nechátrá. Čilý provoz panuje mezi Kojetínem a štěrkovnami Skašov. Ostatně této trati vždy vévodila nákladní doprava. Přesto se v průběhu roku na trati objeví i jiné vlaky, než jen ucelené soupravy vozů se štěrkem. To je ostatně důvod, proč se fanoušci železnice sjíždí do Tovačova několikrát do roka. Jak bývá tradicí, na trati se při zvláštních akcích objevují různé zajímavé soupravy vlaků. Pro letošní jízdy byla původně plánovaná a na plakátech ohlášená lokomotiva LDH 125-038 „Faur”, která už jezdila v loňském roce na stejné akci se soupravou dvou vozů Bix a služebním vozem Daa-k. Tato souprava se na trati střídala s motorovým vozem M286.0044 „Krokodýl”. Pro mnoho železničních fanoušků byla lokomotiva LDH 125-038 „Faur” příjemným překvapením pro její zajímavý zvuk motoru. Bohužel kvůli vážné technické závadě nebylo možné lokomotivu však před termínem konání akce zprovoznit a na poslední chvíli byla ohlášena změna v nasazení vozidla. V čele zvláštních vlaků měla stanout lokomotiva řady 740. Ani ohlášená 740 899-0 se však na trať nakonec nedostala a v sobotu ráno přijela lokomotiva 740 770-3. Doprava byla posílena i v úseku Kroměříž - Kojetín o jeden pár vlaků vedený motorovým vozem M131.1454 „Hurvínek”. Pro cestující na výlov do Tovačova nebyla změna hnacího vozidla až tak podstatná. Souprava vlaku byla tvořena dvěma vozy Blm s kamínky na tuhá paliva, jedním vozem Blm, který dovezl M131.1454 „Hurvínek” z Kroměříže, a služebního vozu Daa-k. Na letošní poslední jízdy na Tovačovce jsem se vypravil až v neděli. Počasí opět nezklamalo. V tuto roční dobu a v této oblasti plné rybníků a jezer bývají ranní mlhy časté a mnohdy se rozplynou až před polednem. Nejinak tomu bylo i letos. V sobotu bylo počasí poněkud přívětivější bez mlh, ale i bez sluníčka. Naopak nedělní mlha trvající až do oběda se poté definitivně rozpustila a odpoledne se na chvíli objevilo i to vytoužené sluníčko. I přes celkovou nepřízeň počasí byly vlaky hojně využívány. V sobotu je bylo možné využít i v obrácením směru z Tovačova do Kojetína na již 7. ročník Hubertovy jízdy. O zdárný průběh celé akce se opětovně starali členové občanského sdružení Kroměřížská dráha (KMD). Ve vlacích bylo také možné zakoupit drobné propagační materiály. Těmito podzimními jízdami pro letošní rok skončil bohatý provoz zvláštních vlaků na Tovačovce a na další jízdy si musíme počkat až do května příštího roku. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|