Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Letní sezóna na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha červen - srpen 2015Na Osoblažce začala další letní turistická sezóna s provozem výletních vlaků tažených parními lokomotivami. Mimo tuto turistickou sezónu se na úzkých kolejích kolébají dieselové lokomotivy 705 913-2 jako hlavní provozní nebo 705 914-0 jako záloha většinou s jedním vagónkem Balm/ú. Vzácně, zpravidla ve dny zvýšené turistické aktivity, lze na trati zahlédnout soupravu se dvěma vozy Balm/ú, z nichž jeden je rekonstruovaný a jeden původní. To lze poznat i z větší dálky, protože rekonstruovaný vůz Baml/ú má obrácené barevné schéma a v krajním okně mu svítí informační panel. Také letos bude výletní vlaky mezi Třemešnou ve Slezsku a Osoblahou tahat parní lokomotiva U57.001 „Malý štokr”. Ve vyhlášené dny bude na trať z Osoblahy do Slezských Rudoltic vypravován jeden pár zvláštních vlaků vedený parní lokomotivou U46.002 „Rešica”, která v průběhu sezóny bude mít zajištěno stání ve výtopně v Osoblaze. Zpět do Třemešné ve Slezsku bude přepravena na podzim při jízdě na Martinské hody a na přezimování bude odvezena do Krnova. Videoreportáž však začíná několika záběry pravidelných vlaků na Osoblažce. Letošní teplé s slunečné dny lákají k toulkám po kraji a tak tyto klasické záběry zde nemohou chybět. Navíc v červnu už bujná vegetace začíná povážlivě zakrývat úzké koleje, protože na trati, která maximálně kopíruje terén, není vyvýšených míst na náspu či mosty klenoucí se přes údolí. V červnu je také výborné období, kdy je díky dlouhému slunečnímu svitu navíc fotitelný ranní vlak Os 20602 s odjezdem v 5:50 z Osoblahy a poslední Os 20611 s odjezdem v 19:30 z Třemešné ve Slezsku. Dalšími záběry se přesouváme v čase o měsíc dále. Výletní vlaky Os 20651 a Os 20650 jezdí ve stejné časové poloze s návazností na přípoje ve stanici Třemešná ve Slezsku. Také řazení soupravy vlaků je v této sezóně stejné. Souprava výletních vozů bývá rozšířena o jeden vůz Balm/ú. Výletní vlaky vypravované ve vyhlášené dny z Osoblahy do Slezských Rudoltic a vedené parní lokomotivou U46.002 „Rešica” jsou sestaveny jen dvou výletních vozů. Letošní léto bylo mimořádně horké a suché. Vláha v nedohlednu a tak není divu, že plošný zákaz jízd parních ovlivnil i druhou polovinu prázdnin. Parní lokomotiva je pochopitelně velkým lákadlem pro návštěvníky, ale nic naplat, na celý měsíc musela zaskočit dieselová lokomotiva TU38.001 „Faur”. Z fotografického hlediska to bylo příjemné zpestření provozu. Do roku 2011 se „Faur” po trati pohyboval s výletními vlaky během hlavní turistické sezóny vždy v neděli. Ovšem parní lokomotiva je přece jen něco jiného a tak v dalších letech už byly o prázdninách výletní vlaky vedeny jen parní lokomotivou U57.001 „Malý štokr” a lokomotiva TU38.001 „Faur” byla nějakou dobu nasazena na výletní vlaky ve čtvrtek a pátek, které byly určeny pro školní výlety. Začátkem září byl zákaz jízd parních lokomotiv konečně zrušen a poslední tři jízdy v září tak mohly proběhnout ke spokojenosti všech. Do konce roku by se na trati měly parní lokomotivy prohánět spolu v rámci jízdy na Martinské hody v Bohušově a je přislíbeno, že parní lokomotiva U46.002 „Rešica” by mohla odvézt v prosinci Mikulášský vlak a Sváteční vánoční vlak. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|