Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Zahájení turistické sezóny na Osoblažsku 8.5.2015Jaro se předvádí v plné síle a začátkem května se opět přiblížil termín slavnostního zahájení další turistické sezóny na Osoblažsku. Stejně jako v loňském roce, bude i letos jízdy většiny parních vlaků zajišťovat parní lokomotiva U57.001 „Malý štokr”. Navíc ve vyhlášené dny s rozšířeným programem budou v průběhu polední pauzy vypravovány na trať z Osoblahy do Slezských Rudoltic další parní vlaky vedené druhou parní lokomotivou U46.002 „Rešica” (též „Resita”). Parní lokomotiva U57.001 „Malý štokr” má celoročně zajištěné stání v jednomístné výtopně ve stanici Třemešná ve Slezsku. Zde ve stanici také celoročně přebývá dieselová lokomotiva TU38.001 „Faur” a souprava vozů výletního vlaku. Parní lokomotiva U46.002 „Rešica” je mimo sezónu deponována v Krnově a do Třemešné ve Slezsku bývá převezena před zahájením sezóny. Během turistické sezóny je tato parní lokomotiva ustájena v remíze v Osoblaze. Tato remíza se dvěma kolejemi s kapacitou až pro čtyři lokomotivy je v současnosti využívána pouze částečně. Z motorových lokomotiv ČD, které zajišťují vozbu pravidelných osobních vlaků, se zde nacházejí pouze rekonstruovaná lokomotiva 705 913-2, která zajišťuje téměř veškerý provoz pravidelných osobních vlaků, a původní 705 914-0, která slouží jako záloha. Jízdní řád trati 298 Třemešná ve Slezsku - Osoblaha je v podstatě stejný jako v minulém období 2013/2014. Změny v časových polohách vlaků jsou pouze minutové. Co se týče výletních parních vlaků Os 20651 a Os 20650, tak došlo pouze k významnějšímu posunu času odjezdu odpoledního vlaku z Osoblahy. Stejně jako v loňském roce se podařilo zkrátit odpolední pobyt ve Slezských Rudolticích na nezbytný čas kvůli křižování s protijedoucím Os 20609. V průběhu června a září budou parní vlaky jezdit pouze o sobotách a během letních prázdnin budou úzké koleje brázdit parní vlaky všechny víkendové dny. Pro letošní sezónu je také připravena nová turistická známka, která nahradí dříve vydanou turistickou známku 0817. Slavnostní parní vlak při zahájení turistické sezóny byl opět z Třemešné ve Slezsku veden oběma parními lokomotivami. Zájem o svezení byl značný, neboť vydaná tisková zpráva slibovala bohatý doprovodný program před odjezdem vlaku v Třemešné ve Slezsku, který bude potom pokračovat v Osoblaze mezi 12. a 15. hodinou. Obě parní lokomotivy si musely pří jízdě do Osoblahy poradit se soupravou prodlouženou o dva vozy Balm/ú. Pro zpáteční návrat do Třemešné mohli návštěvníci využít pravidelný Os 20608. Parní lokomotiva U46.002 „Rešica” zůstává v Osoblaze po celou letní sezónu a odpolední parní vlak Os 20650 zkrácený o jeden vůz Balm/ú odvezla parní lokomotiva U57.001 „Malý štokr” sama. Tradičně využívám návštěvu Osoblažky také ke zdokumentování pravidelných osobních vlaků. Nejinak tomu bylo i při této návštěvě už od ranního vlaku Os 20603. Některé pravidelné vlaky byly posíleny o další vůz Balm/ú z důvodu předpokládaného většího počtu návštěvníků v regionu. Počasí po většinu dne přálo a záběry z klasických známých míst tak nemohly chybět. Mohl jsem také porovnávat, jak rychle se zazelenala příroda od posledního jarního výletu na Osoblažsku před měsícem. Skutečně pouhý měsíc stačil k tomu, aby některá oblíbená fotomísta povážlivě zarostla. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|