Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Letní sezóna na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha 25.8.2013Od minulé návštěvy Osoblažska uběhly pouhé dva týdny a opět v neděli ráno mířím do tohoto regionu, tentokrát jedu na konečnou úzkokolejky, do Osoblahy. Letošní letní sezóna za týden končí a protože i počasí panuje vesměs slunečné s příjemnými teplotami, bylo by škoda nevyužít volný víkendový den. Jak probíhá letošní letní sezóna jsem popisoval v reportáži z návštěvy regionu před dvěma týdny. Tentokrát jsem se chtěl věnovat více vlakům pravidelným, které kvůli poslední redukci jízdního řádu jsou na trati čím dál vzácnější. Zamířil jsem v neděli ráno přímo do Osoblahy a nebyl důvod ke spěchu. Co se týče pravidelných vlaků, tak o prázdninách vyjíždí v neděli na trať první pravidelný vlak Os20606 až 9:53 z Osoblahy do Třemešné ve Slezsku. Obráceným směrem je to časově ještě horší. Prvním vlakem z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy je až výletní vlak Os20651 SZD (Slezských zemských drah) v 10:50 a prvním pravidelným spojem je až Os20607 s odjezdem v 11:30. Zatímco pravidelný vlak Os20606 postupně zdolává zhruba 100 oblouků na trati z Osoblahy do Třemešné ve Slezsku, zdokumentuji jeho průjezd na několika místech u trati. Tou dobou je už v Třemešné ve Slezsku připraven u nástupiště výletní parní vlak Os20651. Jak bylo patrné v minulé reportáži, na nádraží Třemešná ve Slezsku a v jeho okolí proběhlo několik úprav a změny se dočkala i organizace provozu ve stanici. Výletní vlak je přistaven u nástupiště přibližně hodinu před odjezdem a pravidelný Os20606 nepřijíždí v Třemešné ve Slezsku na kolej k nástupišti (kolej označená 2u), ale přijíždí v 10:40 na zadní kolej (kolej označená 1u). Do stanice Třemešná ve Slezsku jsem ani nezajížděl. Příjemné letní počasí a atraktivita úzkokolejky láká návštěvníky nejen z blízkého okolí. Parkoviště u nádraží v Třemešné ve Slezsku tak bývá brzy zaplněno a plní se i okolní příjezdové cesty a ostatní volaná prostranství. Na parní vlak Os20651 jsem počkal na výjezdu v Třemešné ve Slezsku ve stoupání k přejezdu se silnicí č. 57. Vlak jsem doprovázel jen do Slezských Rudoltic, odkud jsem se vrátil zpět do Horních Povelic a čekal na pravidelný Os20607 v 11:49. A v Bohušově po odjezdu Os20607 v 12:07 jsem dopolední část zakončil. Odpolední pravidelný spoj Os20608 s odjezdem v 13:53 z Osoblahy bývá pravidelně posílen o jeden vůz Balm/ú, protože část návštěvníků se vrací do Třemešné ve Slezsku dříve. Jakmile tento pravidelný Os20608 dojede do Třemešné ve Slezsku, vyjíždí z Osoblahy v 14:52 výletní parní vlak Os20650 na svoji zpáteční jízdu. Během této jízdy jsem zdokumentoval na několika místech, ale snažil jsem se volit jiné lokality a odlišné pohledy než v reportáži před dvěma týdny. Ovšem poslední záběr na průjezd nejmenším obloukem 75m mezi Liptaní a Třemešnou ve Slezsku nemohl na závěr reportáže chybět. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|