Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Letní sezóna na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha 24.6.2012Každoročně je hlavní sezóna výletních parních vlaků na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha zahájena Dnem dráhy, který letos připadl na sobotu 23. června. V tento den vyrazí na trať zvláštní parní vlak s doprovodným programem, který tak zahájí hlavní letní sezónu, která končí až začátkem nového školního roku. Letošní již 8. sezónu zahájil zvláštní parní vlak s lokomotivou U57.001 „Malý štork”, která je momentálně deponována v nové výtopně v Třemešné ve Slezsku. Před zahájením sezóny se parní lokomotiva U57.001 „Malý štork” podrobila opravě. Po třech letech provozu se objevily první závady, které vznikly provozním opotřebením a které bylo nutné opravit ještě na jaře před prvními jízdami. Z kotle parní lokomotivy bylo demontováno všech 24 přehřívačových článků, na nichž byly opraveny praskliny. Tendr lokomotivy se podrobil opravě pojezdu a vodní nádrže krnovském OLPASu a tam také dostal nový lak. Změny v letošním roce najdeme i pohledem do jízdního řádu. Celou hlavní letní sezónu bude parní lokomotiva U57.001 „Malý štork” nasazena na výletních vlacích o sobotách i nedělích. Parní lokomotiva tak během sezóny odjezdí 24 víkendových a svátečních jízd. Dieselová lokomotiva TU38.001 „Faur” byla nasazena v červnu na vlacích určených pro školní výlety každý čtvrtek a pátek. V jízdním řádu došlo k větší úpravě u dopoledního parního vlaku Os20651. Tento vlak měl v uplynulých sezónách ve Slezských Rudolticích větší pobyt, kdy byl předjížděn pravidelným spojem Os20607. V letošní sezóně tento pobyt odpadá a pravidelný spoj Os20607 přijíždí do Osoblahy až za parním vlakem Os20651. Zachovaný zůstává odpolední pobyt ve Slezských Rudolticích (15:20 - 16:00) kvůli křižování s pravidelným Os20609. Pro letošní rok bylo pro zpestření provozu dosazeno na čelo parní lokomotivy U57.001 původní jugoslávské označení „1932”. Z nedělní návštěvy Osoblažky jsem pořídil několik záběrů nejen z jízdy parního vlaku Os20651/20650, ale i z jízd pravidelných vlaků, které ten byly v režii rekonstruované lokomotivy 705 913-2. Po celý den panovalo příjemné letní počasí, i když při některých záběrech se sluníčko tvrdohlavě schovávalo za mraky. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|