Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Slavnosti Pernštejnského panství - sobotní jízdy 2.7.2011Slavnosti Pernštejnského panství jsou velkou akcí, která se odehrává na samém začátku prázdnin v Nedvědici, hradu Pernštejn a přilehlých obcích. Většinou si každý vzpomene na kulturní program u nedvědického rybníka. Příznivcům nostalgických vlaků však patří celá trať 251 Tišnov - Žďár nad Sázavou, na které se odehrávalo po celý víkend jedinečné představení. A letos si určitě vybral každý. Příznivci parních lokomotiv měli příležitost vidět v akci stroje řady 475 a ani příznivci motorové trakce nepřišli zkrátka. Tentokrát byly na osobních vlacích nasazeny stroje řady T478 nebo motorové vozy M262 a M286. Zvláštní parní vlaky byly vedeny v přibližně stejných časech, jako v minulých letech. Zvláštní parní vlak Sp 1822 vedený parní lokomotivou 475.101 jel po trase Brno - Nedvědice a část soupravy jela jako Os 14980/14981 ještě z Nedvědice do Rožné a zpět. Druhý zvláštní parní vlak Sp 1823 vedený mimořádně parní lokomotivou 475.111 jel po trase Havlíčkův Brod - Nedvědice. Ve stanici Nedvědice probíhala odpoledne provozní údržba a zbrojení obou parních lokomotiv. Soupravy obou vlaků se v odpoledních časech vracely zpět do svých výchozích stanic. Parní lokomotivy se však prohodily na soupravách vlaků, takže nejdříve odjel v 18:28 parní vlak Sp 1825 v čele s parní lokomotivou 475.111 do Brna a za přibližně půlhodinu v 17:04 odjel druhý parní vlak Sp 1824 v čele s parní lokomotivou 475.101 do Havlíčkova Brodu. Letos jsem se vyhnul hlavnímu dění ve stanici Nedvědice a parní vlaky jsem zaznamenal v okolí stanice Rožná, resp. na trati mezi Rožnou a Věžnou. Také počasí, které letos moc nespolupracovalo, nevypadalo dopoledne moc optimisticky, ale postupně se oblačnost protrhávala a odjezd odpoledního parního vlaku Sp 1824 z Rožné v 17:19 byl zalitý sluncem. Na pravidelných spojích se na trati 251 Tišnov - Žďár nad Sázavou střídaly klasické soupravy vedené motorovými lokomotivami T478.1001 a T478.1010 a soupravy motorových vlaků s M262.1002, M286.0001 a M286.1032. Bohužel pro neschopnost nedojel motorový vůz M262.0209, který měl jezdit na pravidelných spojích společně s M262.1002. Všechny jízdy tak musel zvládnout motorový vůz M262.1002 s Balmy sám a nutno žíci, že se jich zhostil bez problémů včetně obávaného stoupání z Rožné do Bystřice nad Parnštejnem. Jen pro doplnění výčtu vozidel ještě uvedu, že pravidelný Sp 1778/1779 PERNŠTEJN odvezla lokomotiva 750 022. Taktéž většinu těchto vlaků jsem zdokumentoval v okolí Rožné. Jen první ranní Os 14904 jsem zachytil v Nedvědici a tam jsem také zdokumentoval ostatní odpolední spoje, které jely po odjezdu obou parních vlaků. Kromě všech těchto jízd byly na sobotu připraveny dvě speciální akce. Nejdříve se v odoledních hodinách po odjezdu Os 14912 z Rožné uskutečnila přibližně v 14:30 fotojízda lokomotivy T211 (703 637-9) s nákladním vozem řady Raj z vlečky DIAMO do Rožné. V odjezdu parních vlaků potom tato souprava jela do Nedvědice, kde se večer ukutečnilo společné večerní focení lokomotivy T211 s motorovými vozy M262 a M286 pod siluetou hradu Pernštejn. Tím byl program dne vyčerpán a my jen doufali, že večerní modrá obloha vydrží do neděle. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|