film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno: 15. 12. 2024 
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

Národní den železnice v Olomouci 25.9.2010



Národní den železnice v Olomouci   Den železnice byl pro rok 2010 pojat poněkud netradičně. Železniční stanice Olomouc se zhostila uspořádání prvního Národního dne železnice. Sem směřovala pozornost příznivců železnice, ale ani ostatní kraje nezůstaly opomenuty. Regionální dny železnice se konají i nadále a veškerý program na Den železnice je možno s předstihem nastudovat na nových webových stránkách www.denzeleznice.cz.

  První drobný záznam ze Dne železnice jsem pořídil v pátek před polednem. Za slunečného počasí se do Olomouce navážely exponáty a ze Šumperka byly v 12:30 převáženy do Olomouce motorový vůz M131.101 „Hurvínek” a ve vleku M120.417 „Věžák”. „Věžák” je od poslední závady, která se mu přihodila o prázdninách 2009 na Tovačovce, stále ještě neprovozní.

  Den železnice oficiálně začíná v 10 hodin po příjezdu protokolárního vlaku Pendolino z Prahy. Nejvíce mě zajímalo bývalé motorové depo, protože tam byly u rotundy soustředěny parní lokomotivy v sekci „Svět historie”. Kromě lokomotiv 534.0432 „Kremák”, 475.179 „Pětasedma”, 498.022 „Albatros” a 486.007„Zelený Anton”, které se měly zhostit vozby dvou párů parních vlaků, byly k vidění 464.202 „Rosnička” (neprovozní), Pm36-2 „Piękna Helena” a 314.303 „Kocúr”. Do depa jsem dorazil raději dříve, abych mohl pořídit pár klidnějších záběrů. Jakmile se začalo depo zaplňovat návštěvníky a začala příprava parních lokomotiv 534.0432 a 475.179 pro nasazení na prvním parním vlaku z Olomouce do Uničova, prošel jsem ještě zběžně expozici „Svět změny” u 5. nástupiště, kde mě zaujala vystavená elektrická lokomotiva 380.005 a „CityElefant” a potom jsem raději Olomouc opustil.

  Mimo Olomouc bylo přece jen klidněji. První zastávkou byly Bohuňovice, kde se první parní vlak křižoval s pravidelným Os 13712. Po jeho odjezdu jsem pokračoval dále za zastávku Babice u Šternberka. Zde s dalšími očekávám návrat prvního parního vlaku z Uničova. V Uničově byl plánován pouze dvouminutový pobyt (11:54 - 11:56), aby se parní vlak v čele s 475.149 vydal na zpáteční jízdu do Olomouce.

  Polední přestávku jsem využil na krátké občerstvení v nedalekém Šternberku. Tady jsem ještě zaznamenal odjíždějící pravidelný Os 13716 v 12:59 a za ním jedoucí nákladní vlak. Byl čas vrátit se na louky a pole za Babicemi. V 13:30 odjel z Olomouce druhý parní vlak vedený parní lokomotivou 486.007 a na postrku 498.022. Druhý parní vlak má v Uničově plánován pobyt 23 minut, aby mohly být vykřižovány pravidelný Os 3641 a Os 13722. Průjezd druhého parního vlaku směrem do Olomouce očekávám kolem 15. hodiny.

   Počasí se odpoledne začalo postupně zhoršovat. Od západu se nasouvá nízká oblačnost s vytrvalými dešti. V Okolí Olomouce zatím neprší, ale světelné podmínky se zhoršují. Program jízd zvláštních vlaků není ještě vyčerpán. V 15:51 odjíždí z Olomouce nákladní vlak vedený lokomotivou T679.1168 a na postrku T478.1010. Spolu s ostatními netrpělivě očekávám příjezd nákladního vlaku u Šternberka. Ve Šterberku je dostatek času na focení nákladního vlaku, protože jej musí předjet pravidelný Os 13725 v 16:28 a Sp1633 v 16:43. Po dunivém odjezdu nákladního vlaku pokračuji do Uničova. Zde nákladní vlak setrvává do vykřižování dvou pravidelných Os 3644 a Os 3645 a v 17:50 za soumraku odjíždí zpět do Olomouce.

  Den železnice pokračoval ještě v neděli jízdou parního vlaku Os 31077 z Olomouce do Krnova. Bohužel jízdu doprovázelo deštivé počasí a navíc ranní nehoda kamionu na přejezdu na silnici 45 za Valšovem zablokovala trať směrem na Bruntál. Parní vlak tak neplánovaně ukončil jízdu ve Valšově a musel zde setrvat až do svého odjezdu zpět do Olomouce jako Os 31078 v 14:39.



Další informační zdroje:
Videogalerie Videogalerie
Video ke stažení → MP4: 286 MBWebM: 276 MB
 1   00:00   24.9. - Motorové vozy M131.101 a M120.417 v Novém Malíně 
 2   00:23   Vystavené lokomotivy v motorovém depu v Olomouci 
 3   02:13   „CityElefant“ posunuje k 5. nástupišti 
 4   03:00   Příprava 1. parního vlaku u 4. nástupiště 
 5   03:44   Os 13712 přijíždí do Bohuňovic 
 6   04:09   1. parní vlak v Bohuňovicích v 11:08 
 7   05:29   Os 13717 odjíždí v 12:01 ze zastávky Babice u Šterberka 
 8   06:33   1. parní vlak před zastávkou Babice u Šternberka (12:25) 
 9   07:40   Os 13716 odjíždí v 12:59 ze Šternberka 
 10   08:19   Nákladní vlak odjíždí v 12:05 ze Šternberka 
 11   09:06   2. parní vlak v úseku Babice u Šternberka (13:59) - Mladějovice (14:04) 
 12   09:45   Os 3641 v úseku Babice u Šternberka (14:11) - Mladějovice (14:15) 
 13   10:14   Os 13722 v úseku Mladějovice (14:46) - Babice u Šternberka (14:50) 
 14   10:46   2. parní vlak v úseku Mladějovice (15:05) - Babice u Šternberka (15:11) 
 15   11:30   Zvláštní nákladní vlak přijíždí v 16:10 do Šternberka 
 16   12:31   Os 13725 odjíždí v 16:28 ze Šternberka 
 17   13:07   Zvláštní nákladní vlak odjíždí v 16:52 ze Šternberka 
 18   14:22   Zvláštní nákladní vlak přijíždí v 17:23 do Uničova 
 19   15:20   Os 3642 v Uničově (17:37 - 17:41) 
 20   16:39   Zvláštní nákladní vlak odjíždí v 17:50 z Uničova 
 Kompletní videogalerie ve formátu AVCHD  den_zeleznice_20100925_avchd.iso 1,7 GB 
 Kompletní videogalerie pro export na SD kartu  den_zeleznice_20100925_sd.exe 2,2 GB 


WebArchiv WebArchiv


WebArchiv - archiv českého webu

Licence Licence


Licence Creative Commons

Licence Kontakt


@vlacky.com

Info Info

  • Aktualizováno: 01.01.2012
  • Celkem přečteno: 10280x
  • Naposledy: dnes v 04:23

Datové zdroje Datové zdroje


Datový zdroj YouTube
Datový zdroj PeerTube

Ikona webu Ikona webu


ikona webu

Kooperace Kooperace


partnerský web www.TTkatalog.cz partnerský web www.MaleModely.cz

Reportáž Poslední navštívené reportáže