Aktualizováno: 28. 1. 2025
|
|
Mimořádný parní rychlík Olomouc - Brno 5.6.2009
O víkendu jsem měl v plánu navštívit Brno v rámci doprovodné akce "Dopravní nostalgie". Z mnoha variant, které jsem bral v úvahu, jsem nakonec zvolil vlastní gumokolovou dopravu s nějakou tou zastávkou po trase. Nejdříve jsem zajel do Olomouce, kde už byla u 4. nástupiště připravena souprava mimořádného parního vlaku, k němuž zrovna z depa posunovala parní lokomotiva 464.202. Vše bylo připraveno a parní vlak odjel včas v 16.45 směrem do Přerova. Beze spěchu jsem se dopravil do Vyškova na Moravě. Podle jizdního řádu byly jízdní doby v jednotlivých úsecích dostatečně dlouhé, aby zbyl čas na nezbytnou údržbu parní lokomotivy. Navíc na jednokolejné trati měly přednost pravidelné spoje, se kterými bylo nutno počítat. Z toho důvodu byla jízdní doba Olomouc - Brno 3h 21m, ale při zpáteční jízdě 2h 15m. Proto nebylo překvapením, že parní vlak přijel do Vyškova na Moravě o necelých 10 minut dříve. Po mnoha nevalných dnech byla konečně modrá obloha a parní lokomotiva byla doslova v obležení. V 18.53 dostává lokomotivní četa rozkaz k odjezdu a parní vlak vyráží na poslední úsek do Brna. Slunce začalo rychle klesat k horizontu. Brněnské hlavní nádraží se pomalu začínalo schovávat do stínu. Netrpělivě jsem vyhlížel parní vlak a podle kouře vzadu za obloukem bylo vidět, že se již blíží. Stejně jako všichno okolo, sledoval jsem, zda-li mi souprava jiného vlaku nezakryje výhled a nezhatí záběr. Po příjezdu mimořádného vlaku byla parní lokomotiva 464.202 odvěšena a sama odjela směrem na Brno-Židenice do maloměřického depa na nezbytné zbrojení a také na otočení před zpáteční jízdou. Na noční odjezd parního rychlíku zpět do Olomouce v 23.30 jsem nečekal, neboť jsem si chtěl odpočinout před sobotní akcí. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|