Aktualizováno: 28. 1. 2025
|
|
Jede, jede mašinka aneb Dětská pouť v Pečkách 7.6.2008
Do příjezdu parního vlaku v čele s 464.102 ze stanice Praha Holešovice zbývalo ještě dost času a rozhodl jsem se, že půjdu zaznamenat příjezd vlaku na silniční nadjezd u vjezdového zhlaví. Ze staničního rozhlasu jsem ještě zachytil informaci, že na trati 012 Pečky - Kouřim zůstal neschopný motorový vůz a vlaky budou mít zpoždění. Další drobné zpoždění postihlo i příjezd parního vlaku. Ze silničního nadjezdu jsem zachytil průjezdy několika souprav rychlíků i osobních vlaků, než se konečně objevil parní vlak kolem 9. hodiny. Pokračoval jsem podél trati 012 až k oblouku před vjezdovým návěstidlem. Zpožděné osobní vlaky nadále narušovaly plánované jízdy zvláštních vlaků. Zvláštní vlak Os18350 vedený motorovým vozem M 131.1081 tak odjel z Peček o více než půlhodinu opožděn. Po delší chvíli projel kolem vracející se Os19309, který okamžitě odjížděl z Peček jako Os 19204 zpět do Kouřimi. Za ním se přibližně v 10:15 vydal na trať i zpožděný parní vlak s 464.102. Vrátil jsem se do stanice Pečky. Nikde jsem nezachytil lokomotivu T 435.0108 a bylo tak zřejmé, že některé vlaky na trať nevyjedou. U třetího nástupiště postával "Krokodýl" 851 032-3 a na kusé koleji u staniční budovy jsem ještě vyfotil krásně rekonstruovaný nákladní vůz Ztr 1-45029 s brzdařskou budkou. Mezitím přijel z Kouřimi v 11:10 "Hurvínek" M 131.1081 a na jízdu se chystal "Krokodil" 851 032-3 jako Os18320 s odjezdem v 12:11 do Kouřimi. Využil jsem polední pauzu k návštěvě výstavy modelů. Od třetího nástupiště odjížděl vždy v xx:30 zvláštní vláček, který posunoval na vlečku ZPA nejdříve s vozem Balm, později potom s vozem Blm a který vozil návštěvníky na výstavu modelů. Ta se letos soustředila do velké haly a organizátorům dalo určitě hodně práce, aby prostředí haly trochu zkulturnili. Výstavu jsem celou prošel a kromě již známých kolejišť mě zaujaly nové motivy a jedno kolejiště s válečným námětem. Letos jsem pro nedostatek času nestihl zajít na druhou výstavu, která bývá umístěna v 1. patře Městské knihovny a bývá pod záštitou KŽM Kolín. Po výstavě jsem šel zpět do stanice. V 14:30 se měl vrátit zpět parní vlak s 464.102, nakonec měl zpoždění přibližně 45 minut. Parní lokomotiva 464.102 posunovala na vlečkovou kolej ZPA co nejblíže k hydrantu, který je zrovna uprostřed cesty a ze kterého byla parní lokomotiva zbrojena. Následovalo ještě odpopelení a příprava vlaku pro cestu na ŽZO. Po 16. hodině odjely ve směru na Kolín nejdříve "Hurvínek" M 131.1081 s odjezdem v 16:12 do Kolína a po chvíli v 16:22 parní vlak se zpožděním přibližně 90 minut do Velimi a na ŽZO. Plánovaný program se nám trochu protáhl. Zvláštní vlak se vrátil z ŽZO až v 17:50 a pro další focení začínalo sluníčko trochu zlobit a schovávalo se za mraky. Parní lokomotiva opět posunovala blíže k hydrantu pro doplnění vody a mezitím na druhé straně stanice modré "Prasátko" 700 162-1 pomalu uklízelo vozy zpět na vlečku do areálu ZZN Polabí. Hezkou tečkou dne byl společný fingovaný odjezd parního vlaku s 464.102 a motorového vozu "Hurvínek" M 131.1081 v 18:50. Parní vlak se vydal na zpáteční cestu do stanice Praha Holešovice a motorový vůz vlastně nikam neodjížděl. Jak prozradila návěstidla na odjezdovém zhlaví, motorový vůz jen posunoval a odjezd tak fingoval jen pro potěchu fotografů. Nakonec lze konstatovat, že se den vydařil a z Peček jsem se vydal na zpáteční cestu vlakem Os9325 v 19:09 směrem na Kolín. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|