Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
1. letní sezóna parní lokomotivy RESITA na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha 20. 8. 2005Vypravil jsem se jedno sobotní ráno na jedinou úzkokolejku, kterou v současnosti ještě provozuji ČD, jak jinak, než vlakem. Trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha se nachází v zapadlém cípu Moravy a jenom cesta vlakem do Třemešné mi zabrala několik hodin. Nejdříve přes ramzovské sedlo do Jesníku a potom dalším spojem směrem na Krnov do Třemešné. Tato část cesty patří také k těm zajímavějším. Propojení Mikulovic s Jindřichovem ve Slezsku vede peážní tratí přes polské Glucholazy. Jejich nádraží na nás dýchne historií, zabezpečovací technika ještě německá, stejně jako ráz budov. Do Osoblahy jsem dorazil pravidelným spojem. Zatím probíhalo dozbrojení parní lokomotivy a po odjezdu motorového vlaku zpět mohl být konečně parní vlak připraven na cestu do Třemešné. Ve Slezských Rudolticích byla přestávka na doplnění vody, protože na zbývajícím úseku trati bylo nutné překonat nejvyšší místo v nadmořské výšce 385 m. Oproti jízdnímu řádu se cesta pěkně natáhla. Při kombinaci velkého stoupání trati, prudkých oblouků a těžké zátěži 3 vozů nám překonání 20 kilometrů trati trvalo 80 minut. Veškeré informace o tomto mikroregionu, o historii a současnosti tratě jsou dostupné na dobře zpracovaných stránkách www.osoblazsko.com, kde najdete jízdní řád parního vlaku a další náměty např. na dovolenou. Další informační zdroje:
k298.pdf jízdní řád trati Třemeąná ve Slezsku - Osoblaha platný od 12.12.2004 www.osoblazsko.com oficiální internetové stránky Slezských zemských drah
Fotogalerie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|