Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Parní vlak Brno-Žďár n. Sázavou k výročí tratí 120 let Brno-Tišnov100 let Tišnov-Žďár n. Sázavou dne 2.7.2005Za deštivého sobotního dopoledne se uskutečnila jízda slavnostního parního vlaku z Brna do Žďáru nad Sázavou k výročí 120 let trati Brno - Tišnov a 100 let trati Tišnov - Žďár nad Sázavou. Tato akce se konala v rámci Slavností Pernštejnského panství, které probíhaly 1. - 6. července v Nedvědici. Parní vlak přijel či spíše se přiřítil do Nedvědice s předstihem, takže jsem nestihl ani zaostřit. Po malém posunu, doplnění vody pokračoval za pomocí přípřeže dále směrem na Žďár n. Sázavou. K výročí obou tratí vyšla pěkná příručka popisující zevrubně celou historii stavby obou tratí, jejich provoz a vozový park. Tam jsem se také dočetl, že aktivní postrk je povolen pouze v poslední části trati Nové město na Moravě - Žďár nad Sázavou. Proto ta nutná přípřež vpředu, které nevypadá na historickém vlaku tak fotogenicky. Odpoledne se vlak vracel zpět. Počasí se mezitím umoudřilo. Opět nutné dobrání vody. Provoz na nádraží mezitím zhoustl. Přece jen 3 průjezdné koleje jsou celkem málo a tak provést bezpečné vykřižování osobních vlaků dle grafikonu byl oříšek. V rámci výročí byly na osobní vlaky vypravovány dnes již historické soupravy a také v prostorách stanice Nedvědice se uskutečnila malá výstava vozidel (o tom podrobněji v další reportáži). Svezli jsme se parním vlakem do Tišnova, kde jsme se mohli podívat na malou výstavu v prostorách depa. Na zpáteční cestě jsem zachytil ještě u tišnovského nástupiště zvláštní motorový vlak na Brno a v Nedvědici podvečerní křižování vlaků. Další informační zdroje:
Fotogalerie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|